2 – Fécamp 9-JUNI 2014 - Reisverslag uit Fécamp, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 2 – Fécamp 9-JUNI 2014 - Reisverslag uit Fécamp, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

2 – Fécamp 9-JUNI 2014

Blijf op de hoogte en volg DJ

09 Juni 2014 | Frankrijk, Fécamp

In Nederland is het nu tweede Pinksterdag en hier in Frankrijk een soort feestdag. Het is wederom heerlijk weer. Na een heerlijk ontbijt, een rondje gelopen te hebben met Chico, besluiten we om 10.15 uur te vertrekken voor de rit naar Fécamp. ……maar hoe zit het ook al weer met het ‘little tankie’ van Ed….Oh ja..bijna leeg. Op het dashboard brandde een geel lampje waarop een tankje te zien was. Even weer ‘Tommie’ raadplegen. Ja, op zo’n 12 kilometer ligt een pomp. Gaan we dat halen? We moeten behoorlijk klimmen alvorens wij op de doorgaande route gaan komen.
Tijdens de rit houden wij onze adem in, want……we zien rookpluimen uit de uitlaatpijp van Ed’s homecar komen. “Ja, af en toe houd hij effe in”. Oh…daar is de pomp. Het ‘little tankie’ van Ed slurpte wel 65 liter diesel op, toen hij een boertje liet van genot. Zichtbaar opgelucht, beginnen we aan de trip naar Fécamp. Onderweg waren vele antieke legervoertuigen te zien. Het is een leuke en mooie tocht langs de kust van Frankrijk, vol met heuvels en dalen. De zon deed flink z’n best. Aan de horizon waren af en toe bliksemschichten te zien. Zeer bijzonder!!
Hier en daar stuiten we op Brocante Markten. Om de voorraden aan te vullen besluiten we te stoppen bij een Intermarge. Het is inmiddels 12.15 uur. Voor campers konden nog net een plekje worden gevonden op het grote parkeerterrein. Zo en dan nu de boodschappen. Na inworp van een munt werd een kar verkregen en lopen wij naar de ingang van de store. Juist op het moment dat wij willen binnenstappen, worden wij tegen gehouden door het personeel. ‘Fermé’…Ja helaas dus…..dan maar wachten tot hij om 14.00 uur open gaat. Gelukkig was er een restaurant genaamd Le moulin. Dan maar snavelen. De keuze was beperkt, want vanwege de feestdagen was er alleen de mogelijkheid om uit de a la carte menu te kiezen…..niet te geloven he…zelfs kon Gerda niet een kindermenu bestellen….steak hachée. Maar het lukte dan toch om een aardige maaltijd te verorberen. 14.00 uur is aangebroken, het parkeerterrein blijft leeg en de ‘Muldertjes’ blijven toch van mening dat de supermarkt open moet gaan. ……..”uhhhh, maar het is een feestdag!!!” riep ik nog enige malen.
Nou geef ik toe niet vaak gelijk te hebben, doch wel dikwijls en om 14.15 uur besluiten we om maar verder te rijden. In Mers-les-Bains, een andere regio, blijken de winkels open te zijn.
Na de inkopen verder gereden naar Fécamp. Bij de haven is een mooi camper station gesitueerd. Zelfs is het mogelijk tegen betaling water te tappen. Het is druk, maar zeker niet over bevolkt door camperaars.
De nachtplaats werd ingenomen. En, oh ja. Hoe zat het ook al weer met het bed van Ed. Nou, vroeg in de avond hoorde je de nodige timmer en montage geluiden uit de camper. Met een bezweet voorhoofd verscheen Ed voor het zijraam van de camper, “Volgende keer toch maar weer boven slapen !!”
De nacht deed zijn intrede….zzzzt

• 13 Juni 2014 - 16:55

Ben:

He Dirk,
    Waar blijven de foto's. Jullie huis staat er nog de straat is voor een gedeelte versiert, maar ze hebben dit keer niet jullie balkon gebruikt

• 13 Juni 2014 - 18:08

Renée Pechtold:

hihihi, het lijkt of ik over de schouder mee kan kijken.
    Vakanties in Normandië waren altijd heerlijk.
    lekker.
    groetjes