3- Grandcamp-Maisy 10-6-2014 - Reisverslag uit Grandcamp-Maisy, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 3- Grandcamp-Maisy 10-6-2014 - Reisverslag uit Grandcamp-Maisy, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

3- Grandcamp-Maisy 10-6-2014

Blijf op de hoogte en volg DJ

10 Juni 2014 | Frankrijk, Grandcamp-Maisy

Het is 05.55 uur toen wij wakker schrokken van het starten van diesel motoren. Nu al weg? Maar, wie dan?...Het geronk bleef aanhouden, tien, vijftien nee 40 minuten lang bleven de motoren warm draaien. Dan maar even kijken en wat denk je? Het waren de diesel motoren van een dieseltrein. Nou ja, lekker vroeg wakker dus maar gelijk aan de slag. Koffie gezet, boiler gestart en vriend Chico uitgelaten. Daarna vroeg aan het ontbijt. Ook Ed en Greet waren wakker geworden doch die konden zich beheersen en bleven heerlijk liggen.
Omstreeks 10.45 uur waren we allen klaar voor vertrek naar Grandcamp, naar camping du Fort Samson.
Ed had zijn Garmin ingesteld en reed vandaag voorop. Na het verlaten van de camping ging het helaas even fout, een afslag te vroeg. Dus, nauwe straatjes en uiteindelijk keren wij terug op de hoofdroute. De route naar Normandië is mooi en veelzijdig. Veel klimmen maar ook vele malen dalen. De motoren ronken als of er niets aan de hand is. Even voor Le Havre pakten we de verkeerde rijbaan en kwamen daardoor op de tol weg, over de Seine terug richting Frecamp. Geen probleem, ik nam het stokje met de Tomtom over en kon via een omleiding terug komen aan de andere kant van het water. Na ongeveer 2 ½ uur gereden te hebben door geweldig mooi stukje natuur, verscheen er aan de horizon een geweldig mooie brug…….die kwam bekend voor !!!! Ja inderdaad, middels betalen van tol zijn we daar overheen gegaan en nu stonden we er weer voor. 3,80 euro tol uitgespaard, 12 liter diesel verstookt en 2 ½ uur verder….vanaf nu dus de goede weg naar Grandcamp-Maisy.
De camping lag er rustig bij. De beheerders waren aan het bijkomen van de afgelopen festiviteiten, 70 jaar D-Day. We kregen een royale plek vlakbij het toilet/douche gebouw.

's Avonds gezellig borrelen en genieten van de ondergaande zon. In de avond besloten wij om een dag langer te blijven. De omgeving is mooi.
Om 23.30 uur besluiten we om het licht uit te doen.....tot morgen.

• 13 Juni 2014 - 17:10

Ed:

Nu een paar dagen onderweg. Dirk nog steeds stil en teruggetrokken. De hond is meer aanwezig. Ook lijkt Dirk niet echt van een biertje of borreltje te houden. Elke avond vroeg naar bed en heel laat op. Gelukkig is Gerda erbij zodat het toch wel wat gezellig is. Wie weet trekt Dirk later nog wel wat bij.
    We hebben nog even te gaan en ik geloof best dat het nog goed komt.
    Ed

• 13 Juni 2014 - 18:14

Renée Pechtold:

tja,
    dat soort dingen gebeuren vaak in Frankrijk. Dat je kilometers rijd en denkt verder te komen, en dan toch op dezelfde plek uitkomt.
    Maar niet getreurd, je geniet. toch ! ! ! !
    Beter met de camper dan zo'n rit op de fiets, liever niet, rondje zonder verder te komen.
    Nou, ik lees het vervolg wel!!!
    groetjes
    ps: Ed, rare beschrijving van Dirk?????

• 16 Juni 2014 - 00:05

Eljos:

Hé jongelui, mooi land dat Frankrijk, maar die wegen hè. Dat vergt toch wel even wat aanpassingen. Toch wel raar hoor Dirk dat jij een betere TomTom hebt dan Ed of heeft dat iets te maken met de berichten van al dat borrelen de hele tijd? Maar goed, uiteindelijk toch de juiste weg gevonden en gelukkig is de natuur onderweg wonderschoon gebleken. Droom maar lekker weg bij die ondergaande zon want zolang je die ziet, gaat het genieten als vanzelf.