13- Fourneaux 20-6-2014 - Reisverslag uit Fourneaux, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 13- Fourneaux 20-6-2014 - Reisverslag uit Fourneaux, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

13- Fourneaux 20-6-2014

Blijf op de hoogte en volg DJ

20 Juni 2014 | Frankrijk, Fourneaux

Na en zeer rustige nacht, besloten om verder op zoek te gaan naar een geschikte camping. Omstreeks 10.00 uur vertrekken we voor een rit om het Lac Vassiviere heen. Het is geweldig mooi en komen ook over smalle bruggetjes. We komen nog campings tegen, maar alleen geschikt om te parkeren/overnachten, zonder stroom. We zouden het even zonder stroom kunnen uithouden,maar dan zijn de accu’s uitgepunt. We besluiten verder te zoeken en uiteindelijk hakken we de knoop door, we gaam naar camping Le Perle in Forneaux.
De rit is adembenemend. De camper moet echt zijn best doen om in het heuvel/bergachtig gebied omhoog te komen. De weggetjes zijn bijzonder smal en soms rijden we over boeren erven. Het is een geweldige rit buiten de provinciale weg D914.
Bij de camping aangekomen werden wij in het Nederlands begroet. Een jonge dame afkomstig uit Brabant staat ons te woord. Uiteraard kunnen we hier overnachten. Voor 1 nacht kunnen we op een camperplek terecht en voor een langere periode op de camping zelf. We besluiten wat langer te blijven. De camping is verdeeld in terrassen en geeft een mooi uitzicht in het dal. De plaatsen zijn voorzien van stroompunten met elk 10 Ah. De douches zijn, in tegenstelling tot hetgeen in de folder staat, iets gedateerd, maar dat mag de pret niet drukken. En….het is wederom warm. Een plekje in de schaduw is niet meer mogelijk dus, luifel uit en zijscherm erin voor een beetje koelte.
’s-Avonds is het gezellig en tot laat blijven we buiten zitten. Het valt op dat we hier weinig last hebben van vliegen of muggen.
Uiteraard komt vriend Chico weer om de hoek vertellen dat het nu echt de hoogste tijd wordt. Het is inmiddels 23.30 uur dat hij zijn hoeven nog even mag strekken. Eenmaal los geniet hij van de vrijheid en rent het hoge gras in. Even later keert hij terug en we zijn klaar voor de nacht rust….
Tot morgen.

• 26 Juni 2014 - 19:00

Renée Pechtold:

Mooi daar hè, vroeger reden wij daar ook. Hele mooie uitzichten/ vergezichten.
    Natuur is geweldig.
    XX

• 26 Juni 2014 - 22:27

Ans:

zo leuk om allemaal te lezen en jullie hebben het naar de zin wat wil je nog meer. groetjes van hier.