19- Migennes 26-6-2014 - Reisverslag uit Migennes, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 19- Migennes 26-6-2014 - Reisverslag uit Migennes, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

19- Migennes 26-6-2014

Blijf op de hoogte en volg DJ

26 Juni 2014 | Frankrijk, Migennes

Vandaag vroeg op voor de rit naar de volgende stek. Gisteravond nog even het toilet geleegd en 100 liter schoonwater getankt.
En, de zon staat al weer hoog in de lucht, die strak blauw is. Er staat een ritje van 90 km op het menu. Om 09.40 uur verlaten we Nevers.
Beide campers rijden goed en alles gaat voor de wind. In het begin rijden we provinciaal maar na een tijdje gaan we van de weg af. We komen in het buiten gebied terecht en rijden over smalle weggetjes en zelfs tussen korenvelden door.!! Waar gaan we heen ? Werkt de Tomtom wel naar behoren?
De avond er voor hebben Gerda en Ed een mooie camping gevonden in de buurt van Auxerre. Alleen een camping vinden is niet zo’n probleem maar zijn er dan ook winkels in de buurt? Na allerlei bochten, heuvels, stukken bos te zijn gpasseerd, staan we plotseling in “No Mans Land” voor de camping. Het is 11.30 uur en al aardig warm. Dit gaat het dus niet worden. De dichtbij zijnde Intermarge ligt op zo’n 18 kilometer hier vandaan. We besluiten dan ook door te rijden in de richting van Auxerre zelf.
Uiteindelijk komen we terug op de provinciale weg. Even een break en een bakkie koffie dan maar. Ed speurt nog even zijn Garmin door en werpt een blik in het boek van ACSI. Ja, in Migennes ligt een camping en niet ver van winkels vandaan, is dat wat?
We besluiten die kant maar op te rijden. Aan het begin van middag rijden we de camping op. Het ziet er goed en verzorgd uit. Terwijl we de camping oprijden worden we verwelkomd door een jongeman rijdende op een solex. Hij deelt mede dat het kantoor tot 14.00 uur gesloten is, maar ons wel een plaats kan bieden. Na het openen van de slagboom rijdt hij voor ons uit over de camping. Even daarna hebben we twee plaatsen naast elkaar. Het zijn mooie en ruime plaatsen.
Nieuwe naam voor Ed’s little tankie.
Tijdens het opzetten van ons bivak, ziet Ed ineens dat de dop van zijn watertank weg is. Ook hij heeft gisteren nog water getankt en de dop weer aangebracht. De dop was voorzien van een slot en het is op zeker dat de dop op de tank is geschroefd en is afgesloten.
Maar hoe lossen we dit nu op? Een bekertje van een Mona toetje biedt uitkomst. De onderzijde van het bekertje past precies in het gat. Vervolgens ook dit met ducktape vastgemaakt aan de zijkant van de camper. We dopen de naam daarom om in “Duckie”.
In de avonduren genieten we van het leuke voetbal. De Belgen zijn echte duivels want zelfs met 10 man zijn ze niet te verslaan door 11 Koreanen, die zo wat twee keer zo hard lopen.
En dan hebben we ook nog eens wifi. De verhalen van de afgelopen dagen worden gepost en de reacties en mailtjes gelezen. Allen bedankt voor het meeleven, alles gaat dus nu weer goed, beide campers moeten weer thuis komen !!.
Tot morgen maar weer.

• 27 Juni 2014 - 11:17

Ans:

Gelukkig dat alles weer oké is, en nog steeds mooi weer. Hier word het weer iets minder meer regen kansen en naar de 19 graden. Hebben jullie dus geen last van. Volgens mij zitten jullie al weer op de helft van jullie reis, gaat allemaal zo snel. Dus ik zou zeggen hou het gezond en geef de campers een schouder klopje en een extra druppie diesel. En wij wachten weer op het volgende verhaal, heel veel plezier maar weer. lieve groetjes van hier.

• 27 Juni 2014 - 18:14

Eljos:

Super dat alles weer in orde is en dat je met je camper zo weer het circuit van Le Mans op kan. Verder wel lekker afwisselend, de ene keer sta je te overnachten op een parkeerplaats bij een garage en de keer daarna heb je een plek op een supercamping. Dat is het leuke van het trekken door het ganse land toch?
    Denken jullie wel aan voldoende rust en vocht? Neem nog maar een lekker biertje of iets sterkers en denk vooral niet aan huis. Geniet er van!
    Groeten Eljos

• 27 Juni 2014 - 23:23

Renée Pechtold:

duckie is een geweldige naam voor een camper die aan elkaar hangt met tape! ! ! maar een schoefje en moertje zou het ook doen. Ga vooral een nieuwe water-tankdop scoren. hihi. Anders loop je nog iets op wat je liever niet wilt hebben.
    Groetjes