21- Verdun 28-6-2014 - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 21- Verdun 28-6-2014 - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

21- Verdun 28-6-2014

Blijf op de hoogte en volg DJ

28 Juni 2014 | Frankrijk, Verdun

Vandaag staat de rit gepland naar Verdun. 10 uur vertrekken we naar de camping Les Breuils.
Het is wederom zonnig weer maar er zijn veel wolken aan de lucht. Nog even vuilwater afstorten en het chemisch toilet legen en we kunnen op pad. In totaal moeten we 253 kilometer rijden en gaan daar ongeveer 3 ½ uur over doen. Via sluipwegen komen we uiteindelijk uit op de N77, in de richting van Bar-Le-Duc en Verdun. De rit verloopt voorspoedig.
Na twee uur te hebben gereden komen we in St.Dizier. Aan de rand van de stad treffen we een grote Intermarche aan. We stoppen voor de boodschappen en besluiten gelijk lekker te gaan eten. Inmiddels slaat het weer om en het begint te regenen. De kippenboer doet goede zaken met ons en Ed weet zelfs een poule roti te arresteren ….”Oh, dat gaat wel goed komen” zegt Ed nuchter, terwijl hij met een grote zak met kip terug loopt naar de camper.
Chico wil even de vrijheid en waagt zich even buiten de camper op het parkeerterrein. Langs het terrein ligt een grote weide waar hij zijn behoefte gaat doen. Bij het vallen van de eerste regen druppels keert hij terug en neemt zijn vertrouwde plek in, achterin de camper op zijn kleed.
We zetten de tocht na een uurtje voort. Onderweg veel regen, maar ook verschrikkelijk mooie vergezichten vanwege de heuvels en dalen. Even daarna komen we in Bar-Le-Duc. Het is een zeer oud stadje met vele oude gebouwen. “Tommie” raakt even van slag en we rijden een verkeerd straatje in. Uiteindelijk staan we via een steile weg naar beneden, midden in het centrum. Even verderop weet “Tommie” weer de weg te vinden en we zetten de geplande route voort. Het is echt een geweldige mooie rit.
Om 16.00 uur rijden we de camping op. Het ziet er goed uit en…..er is een snackbar.
We checken in en krijgen een mooie ruime plaats. Nadat ons bivak is opgeslagen, gaan we richting snackbar. Het is er gezellig druk, er wordt naar voetbal gekeken. Brazilië – Chili. Het is 1 – 1.
Door een jonge dame, iets weg hebben van Mimmie Le Bonk uit de serie “Allo Allo”, worden we vriendelijk begroet en naar onze tafel begeleid. We beginnen met een klein biertje van een halve liter om de menu kaart te kunnen bestuderen. Uiteindelijk wordt het een Chicken Kebab met Friet en sla met als toetje een coup Melba.
Na de overheerlijke maaltijd trekken we ons terug in de camper. Kort daarna bast de regen los en zelfs is een donderslag van het omweer hoorbaar. We gaan maar naar het voetbal kijken. De aangeschafte installatie werkt prima. In het begin hebben we de nodige problemen ondervonden, maar nu werkt alles toppie en genieten we van de bekende zenders.
Om 22.30 uur nog een rondje met Chico, voordat de camping gaat sluiten. Het is droog en de hemel is verlicht door duizenden fonkelende sterretjes.
Morgen op verkenning in Verdun.

• 02 Juli 2014 - 00:13

Renée Pechtold:

O o,
    dat was weer een mooi ritje. Met toch ook weer een klein stukje omrijden, haha.
    De laatste stukjes, ruiken jullie het honk al????
    Nou geniet er nog maar van, het onweer trekt weg en we krijgen een paar mooie warme dagen hier.
    Groet van Renée