23- La Roche en Ardennes 30-6-2014 - Reisverslag uit La Roche-en-Ardenne, België van DJ Jong - WaarBenJij.nu 23- La Roche en Ardennes 30-6-2014 - Reisverslag uit La Roche-en-Ardenne, België van DJ Jong - WaarBenJij.nu

23- La Roche en Ardennes 30-6-2014

Blijf op de hoogte en volg DJ

30 Juni 2014 | België, La Roche-en-Ardenne

Het is vroeg en er vinden al veel activiteiten plaats op de camping. Even voor 8 uur, verlaat onze tijdelijke buurman, al de camping met zijn camper. Het geronk van de diesel motor is goed hoorbaar. Hij is niet de enige die vroeg op pad gaat. Een klein stukje verderop is een stortplaats voor vuilwater vanuit de campers, alsmede een stortplaats voor chemische toiletten. Er staan al een paar campers in de rij. Ook wij gaan langzaam maar zeker aan de activiteiten deelnemen, maar niet voordat we een lekker stuk stopbrood hebben gegeten met een gebakken ei. Ei speciaal, met ui, ham, ketjap en sambal. En dat op de vroege ochtend. Even nog een kopje thee, douchen, Chico uitlaten en dan inpakken. Het streven is om 10 uur weg te rijden.
Om 10.05 uur rijden we de camping af. Het zonnetje staat al hoog in de lucht maar de temperaturen zijn heerlijk om te rijden. We maken een rit dwars door de natuur van Noord-Frankrijk in de richting van Longwy. Even voor Longwyslaan we links af, rechtsaf en zo de grens over van Frankrijk – Belgie. Het is een weg dwars door het bos heen. Het is heerlijk rijden alleen de snelheden liggen zeer laag vanwege het Belgische plaveisel. Grote gaten in het asfalt zijn geen uitzondering op deze rit.
Na een lange rit komen we uiteindelijk in La Roche en Ardennes. Het is een schitterend stadje gelegen tussen de Belgische Ardennen. Hoog vanuit de Ardennen kijken we op het stadje neer en we beginnen langzaam aan de afdaling. De campers doen nog steeds goed hun best en de remmen worden dit maal op de proef gesteld. Dan rijden we het stadje in. We volgen “Tommie” want die weet waar de camping ligt. We komen bij een cruciaal punt waar een hek met een bord staat “Barree”. De brug is afgesloten en er staan geen omleidingborden. Ik besluit om rechtsaf te slaan, in de hoop dat “Tommie” mij een andere weg gaat wijzen. Helaas, fout gegokt. We rijden een smalle doorgaande weg op de Ardennen in. We moeten flink gaan klimmen. Even verderop, aan de linkerkant van de weg, ligt een inrit. Ik besluit te keren. Ondanks de grote draai cirkel van de camper lukt het in een keer om de camper met de voorzijde in de richting te krijgen van het stadje. We gaan terug en besluiten deze weg te volgen. Het gaat niet snel maar toch raken we Ed even kwijt. Ik stop langs te kant van de rijbaan in afwachting van zijn komst. Na lang wachten verschijnt “Duckie” in beeld en hebben we weer radiocontact. We gaan verder en “Tommie” heeft ook weer zijn route naar de camping gevonden. Even verderop moeten we van de weg af en boerenlandweg op. Het gras staat behoorlijk hoog in het midden van het weggetje. Is dit wel de juiste weg ??? Na ongeveer 500 meter naderen we een hek. “Alleen toegankelijk voor camping gasten” Oke! We zitten dus goed, maar is dit de ingang? Een paar camping bezoekers komen ons tegemoet. Zij gaan kennelijk een wandeltocht maken. “Is dit de ingang van de camping?”….”Ja u kunt hier in en dan zo’n 500 meter doorrijden. Daar tref je een blokhut waar je moet aanmelden”.
De toegang is slecht en het wegdek ligt zo’n 50 centimeter lager. Gaat mijn camper dit halen of loopt hij vast op de carter of wat dan ook. Ed houdt toezicht en ik laat mijn camper langzaam zakken. Het gaat net en ik kan de camper heel op de camping zetten. Ook Ed komt met zijn camper via deze toegang.
Na een lange rit over de camping komen we bij de blokhut. We meldden ons aan en de verbaasde dame vraagt hoe wij op het terrein zijn gekomen. Ze snapt er niets van en volgens haar is het onmogelijk. Een andere receptioniste stelt een onderzoek in op een zeer vage monitor en ziet dan dat het hek openstaat. “Oh, allee, gij zijt via een kruiproute op ons terrein gekome. Wij waren vergeten het hek te sluiten, maar goe, gij zijt er”
We mogen helemaal weer terug rijden over de camping want bij “onze” ingang ligt een leeg grasveld. We mogen gaan staan waar wij willen.
Het is een mooie camping compleet met snackbar waar ze frikadellen verkopen. Ook is er een goed gesorteerde camping winkel.
We gaan van de avond genieten…….Tot morgen.

• 01 Juli 2014 - 16:06

Ans:

Ja gelukkig komen jullie steeds weer goed terecht ondanks de strubbelingen. Of tommie weet het niet meer, of de weg houd op, of de wegen zijn te smal enz:. Maar oké', jullie gaan alweer richting Nederland. Hoe snel kan iets gaan, jeetje of jullie net pas weg zijn. Maar ook hier is het goed weer, dus dat is goed thuis komen toch?. Volgens mij is dat dit weekend al waar? Nou het was een lust om de reisdagen weer te lezen, heel leuk. Dus geniet van de laatste dagen het zijn er toch nog een stuk of 5 denk ik zo. Groetjes van uit duivenkamp.

• 01 Juli 2014 - 18:57

Ed:

Het loopt tegen het einde van de vakantie. Dirk is inmiddels 180 gedraaid. Hij spreek zomaar vreemde mensen aan. Vooral vrouwen in de leeftijd van rond de 50 lijken zijn voorkeur te hebben. Op de camping trachtte te receptioniste ons in een soort caravandorp te plaatsen en wel schuin tegenover elkaar. Om reden dat ik aangaf dat Dirk absoluut niet alleen gelaten kon worden"hij spreek zomaar mensen aan" hebben we een betere plek gekregen. Ook het nuttigen van alcohol is Dirk gaan waarderen. Wat een vakantie zoal met een mens kan doen he. Morgen is het afgelopen. Gaan we nog een paar dagen gebruiken om de mankementen op te lossen en reparaties uit te voeren. Dan gewoon weer aan het werk. Het was tot nu toe in ieder geval enerverend, spannend, leuk, gezellig en we hebben veel gezien en geleerd. En ja voor de vaste lezers onder jullie. Ik zal uit mijn en naar doppen blijven kijken. Ohw wat zeg ik nu weer.
    Groet, Ed

• 02 Juli 2014 - 00:36

Renée Pechtold:

Ja ja ja, dat gezellige rijden door Frankrijk is voorbij, nu nog een stukje België en dan nog Nederland en kun je terug kijken op een mooie reis.
    Dat nemen ze je niet meer af.

Geniet nog ff, echt maar heel ff. en dan over een paar dagen weer aan de slag.
    zal ik jullie gek maken, dan begint mijn vakantie.
    Groet Renée