Bemuurde stad - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu Bemuurde stad - Reisverslag uit Langres, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Bemuurde stad

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

11 September 2011 | Frankrijk, Langres

Vandaag prachtig weer en vertrokken in de richting van Langres. De overnachting zal plaats vinden even voor Langres namelijk bij Saint Michel. Omstreeks 09.35 uur zijn wij, na een voortreffelijke ontbijt op reis gegaan.
Na ongeveer 15 km gereden te hebben, werden wij plotseling ingehaald door 2 snelle sportwagens van het merk Porsche. De heren hadden er kennelijk echt zin in. Al rap verdwenen zij uit ons beeld terwijl wij geen kinderachtige snelheid reden. kort daarna gingen wij van de weg af en namen slinger weggetjes, geweldig mooi met vergezichten, dwars door bossen en weilanden, afgewisseld met af en toe een dorpje. Een lust voor iedere motorrijder. Uiteindelijk keerden wij terug naar de normale route, namelijk de Route Nationaal van Dijon naar Langres. Wat schetste onze verbazing....na enige tijd werden wij door.....jawel dezelfde porsches weer ingehaald.

Tijdens onze rit naar Langres zagen wij onderweg, terwijl wij door een dal reden, enkele speciale vliegtuigen. Even verderop bleek dat Red Bull Air race actief was.

Even verderop kwamen wij door een onbekend gebleven dorpje waar een treffen was van Renault Alpine rijders. Het waren antieke voertuigen.

In de middag kwamen wij aan in Langres. Het weer was nog steeds redelijk, maar in de verte kwamen donkere wolken aan de hemel.

In Langres hebben wij de stadsmuur bezocht en hebben verder in het dorp rond gelopen. Bij een plaatselijk restaurant werden wij aangesproken door een Nederlands stel. Zij waren tegen de 70 jaar en op de fiets. Zij vonden het heerlijk om lange toertochten te maken. Ergens zo'n 60 km verderop stond de caravan.

Na een heerlijke maaltijd, begon het plotseling te onweren en even daarna begon het te storten van de regen af gewisseld met hagelstenen. Na een 2e bak koffie klaarde het op en verscheen de zon weer aan de hemel. Hierna zijn wij retour gegaan naar de motoren om onze weg te vervolgen naar het motel Saint Michel.

• 12 September 2011 - 17:27

Erik:

Ha motormuizen. Jullie hebben in ieder geval al enigzins de kleur van een (grijze) muis. Geniet er nog maar even van want voor je het weet begint de dagelijkse sleur weer. Ik moet wel toegeven dat ik het knap vind dat die ouwe mopeds het blijven doen. Voor Ed zal het wel wennen zijn geweest om de nachten zonder z'n slapie door te brengen. In ieder geval nog een fijne reis en hoop dat jullie droog overkomen.