Retour richting het Noorden - Reisverslag uit Chinon, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu Retour richting het Noorden - Reisverslag uit Chinon, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Retour richting het Noorden

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

11 September 2011 | Frankrijk, Chinon

Het einde is in zicht, aan al het mooie komt een eind. Vandaag hebben wij ons tijdelijk onderkomen moeten verlaten en zijn op weg richting Holland.
Het is stralend mooi weer en de route gaat naar Chateau Chinon. De afstand gaat over zo'n 370 km over hoofdzakelijk binnen wegen. Onderweg kwamen wij plotseling te staan voor een afsluiting. Omleiding stond niet aangegeven, dus dan maar op de gok wat proberen. Via geitenwegen en kippepaden, wat uiteindelijk een uur oponthoud heeft kost, kwamen wij op dezelfde weg zo'n 10 km verderop terecht. Hierna volgden wij de D30 kilometers lang. Dat is een zeer smalle weg met veel grit en greffel. Door een navigatiefout kwamen wij per abuis op de peage terecht en moesten vervolgens 1,30 euro betalen om hierna 60 km om te rijden. En dat alles onder een warme zon van zo'n 28 graden. Aan het einde van de middag kwamen wij uiteindelijk bij het "beloofde" hotel. het voor Ed de eerste keer was dat hij in Chinon kwam, heb ik hem een rondleiding gegeven door het dorp. Dit resulteerde in kakke struiten en veel honger. Aangezien de Fransen pas eten na 20.00 uur, moest hij nog even geduld hebben. Uiteindelijk wist hij een plaatselijke van een Turkseethuis om te kleten en kregen wij een "broodje" donner kabab van totaal 1,2 kg voorgeschoteld en dat per persoon.
We hebben ons daar best wel even mee kunnen vermaken.

Hierna zijn wij terug gerold naar het Parc Hotel, voor een kleine versnapering. Zeer voldaan zijn wij even daarna in coma gevallen.Het werd ondertussen 11 september.