Mooi Luxemburg - Reisverslag uit Hoscheid, Luxemburg van DJ Jong - WaarBenJij.nu Mooi Luxemburg - Reisverslag uit Hoscheid, Luxemburg van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Mooi Luxemburg

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

12 September 2011 | Luxemburg, Hoscheid

Halowa,vanmorgen vroeg opgestaan. Het was prettig vertoeven in het Motel van Saint Michel. Overdag lag het motel er bij als een vier sterren hotel met zwembad, maar gedurende de avonduren, met name als het donker werd, veranderde het aanzicht. De fel gekleurde verlichting deed denken aan "spannende" nachten, met cowboys en girls. Vanwege het overmatige drankgebruik, hebben wij daar echter niets van mee gekregen. In elk geval, de motoren stonden vanmorgen nog keurig op ons te wachten. Na een stevig ontbijt zijn wij richting het Noorden vertrokken. Via Langres vervolgen wij de weg in de richting van Montigny le Roi. Aldaar hebben wij nog even het dorpje alsmede de plaatselijke camping bezocht. Het weer was uitstekend.
Rond de klok van 12 uur, hebben wij even een stop ingebracht om een hapje te eten. Na een pauze van een uurtje hebben wij de weg vervolgd en hebben de D wegen achter ons gelaten. Het ging nu in een rap tempo over de snelweg in de richting van Luxemburg. Het idee was om even stad Luxemburg aan te doen en daarna te rijden naar ons einddoel in Hoscheid. In Stad Luxemburg was het echt een chaos van verkeer, omleidingen en wegreparaties. Op enig moment zag dirk een parkeergarage en stuurde daar naar binnen, We werden tot stilstand gedwongen door een bewaker die vroeg wat wij kwamen doen. Het bleek de prive parkeergarage te zijn van het Paleis van Justitie. De man legde ons vervolgens wel weer vriendelijk uit waar we naar toe zouden kunnen rijden. Gelet op de chaos zijn we echter maar verder gereden in de richting van ons laatste hotel in Hoscheid. Het weer leek steeds wat slechter te worden en de wind trok aan tot zeer sterk. Gelukkig konden droog het hotel bereiken. Wolken pakten zich samen en bij het ter perse gaan van dit bericht was hel al wel behoorlijk donker door de bewolking doch regende het nog niet. Dit een na laatste stuk van onze vakantie gaat in ieder geval de boeken in als een zeer mooie route tussen bergen en dalen.