24- La Roche en Ardennes 01-7-2014 - Reisverslag uit La Roche-en-Ardenne, België van DJ Jong - WaarBenJij.nu 24- La Roche en Ardennes 01-7-2014 - Reisverslag uit La Roche-en-Ardenne, België van DJ Jong - WaarBenJij.nu

24- La Roche en Ardennes 01-7-2014

Blijf op de hoogte en volg DJ

01 Juli 2014 | België, La Roche-en-Ardenne

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen. Aan het ontbijt blikken we even terug op de vakantie. We zijn tot de conclusie gekomen dat “camperen” een andere soort vakantie is dan wij gewend waren. Als reverentie hebben wij de kampeervakanties met tent of met de caravan. En daar buiten heb ik nog de motorvakanties gehad.
Eigenlijk met dat concept zijn we van huis vertrokken, naar een plaats rijden in de buurt van een bezienswaardigheid, dat bekijken, naar de camping en eventueel de volgende dag verder.
We zien nu de mooiste camper plekken in Frankrijk, gratis en voor niets, dicht nabij mooie “zaken”.
Als voorbeeld kom ik terug op Oradour sur Glane. Vlak bij dit dorp ligt een geweldige camperplaats waar je gratis mag verblijven. Tegen betaling is water inslaan mogelijk. Van deze mogelijkheden hebben we deze reis te weinig gebruik gemaakt.
Ook tijdstippen van vertrek spelen een belangrijke rol op dit soort vakanties. Bij een vroeg vertrek in de ochtenduren, is de temperatuur nog heerlijk. Tegen 11 uur is de temperatuur aardig opgelopen en wordt het lastig in een camper zonder airco. Je wordt sneller moe. Ook het inslaan van boodschappen. Bij vroeg vertrek en vroege aankomst op de volgende plaats, is er ruimte en tijd genoeg voor het doen van boodschappen. Bovendien blijkt dat veel camperaars rond de klok van 15.00 uur op hun nieuwe plek staan.
Daarnaast zijn ook wij tot de conclusie gekomen dat een zonnepaneel een “must” is. We hebben dan wel een omvormer van 12 V naar 220 V zodat we eventueel wel TV kunnen kijken en dat soort dingen maar op een gegeven ogenblik zijn de accu’s uitgeput. Ed heeft wel het genot van een zonnepaneel en zijn accu wordt voordurend geladen.
Na het eten besluiten we te gaan fietsen naar het dorp. Het dorp ligt op 2 km afstand van de camping. Het is een gezellig dorpje met vele bars en gezelligheden. De oude ruïne van La Roche en Ardennes toornt boven het stadje uit en geeft een mooi plaatje.
Dan, plotseling staan we voor de deur van een frieterie…..We kunnen er niet omheen en besluiten een frietje te kopen…..en reken maar dat die smaakte !!
We zitten buiten heerlijk op het terras en de zon doet weer z’n uiterste best. Ik merk het aan mijn “dakluifel”. Helaas petje vergeten !
Nog even een souvenir en dan op weg naar “huis”. We moeten weer klimmen om uit het stadje te komen. Voor ons een groepje sportieve wielrenners die, wiel aan wiel, naar boven rijden. Het is zwaar. Alleen wij moeten steeds inhouden. Dan besluit ik om er langs te gaan. Ik heb een hand aan het stuur en in de andere een souvenir. Ik trap er rustig op los, zet de ondersteuning op 6 en haal de “snelle jongens” in. Een grote groep haakt af, maar een fanatiekeling blijft achter mijn spatbordje hangen. Na een kilometer klimmen geeft ook hij het op en ga ik de weg af naar de camping. Heerlijk die fietsen van ons.
Ed en Greet zitten bij onze aankomst voor de camper, heerlijk te genieten van de zon. Zij hebben een wandeling gemaakt om de camping. Inmiddels zijn wij niet meer de enige die op het terrein staan. Er zijn 3 stellen bij gekomen en er wordt heel wat af geknutseld met het opzetten van de tenten.
Onder het genot van een drankje besluiten we om vanavond uit eten te gaan. Het is onze laatste avond samen, morgen keren we naar Nederland terug. De verwachting is om tegen het einde van de middag weer thuis te zijn.
We gaan nog even voetballen kijken, Argentinië - Zwitserland en verder genieten van onze laatste avond.
Iedereen nog bedankt voor zijn of haar reactie op onze belevenissen. Het is wederom leuk de reacties te lezen. Ook de whats app berichten en sms’jes waren tijdens de “pech”dag, erg fijn.
Morgen hopelijk veilig thuis en het laatste verlag alweer.

Groeten WIJ ALLEN

• 01 Juli 2014 - 19:59

Natacha:

Het is me wel een avontuur geweest. Geniet van jullie laatste avond
    Gr natas

• 01 Juli 2014 - 20:03

Ans:

Oke ik dacht dat jullie nog wat dagen weg bleven. Maar ik zou zeggen doe voorzichtig morgen, rustig aan, en dan welkom thuis!!!. groetjes van uit hier!!!

• 02 Juli 2014 - 00:45

Renée Pechtold:

Ja inderdaad, goede reis, haha, maar die hebben jullie al de hele tijd gehad.
    Ondanks alle pechdingetjes, viel onder de streep toch best wel mee.
    Het is gedaan helaas, maar gelukkig hebben jullie besloten het zonnetje mee te nemen, dus gaan we genieten van het mooie weer.
    Knuffel voor iedereen.
    Groet Renée

• 03 Juli 2014 - 00:06

Eljos:

Hallo jongelui,
    Ja, er is een tijd van gaan en een tijd van teruggaan. Die laatste was gekomen en inmiddels achter de rug.
    Waarschijnlijk jullie laatste centen aan friet uitgegeven en nu dus arm maar veel ervaringen rijker.
    Het is tof geweest jullie belevenissen te volgen. Ik kijk al uit naar jullie volgende reis.
    Groeten,
    Eljos