Rose en Champagne gaan samen - Reisverslag uit Bourges, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu Rose en Champagne gaan samen - Reisverslag uit Bourges, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Rose en Champagne gaan samen

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

05 September 2011 | Frankrijk, Bourges

Na een zware, zwoele warme nacht te hebben doorgebracht op de zolderverdieping van het Troyes hotel, zijn we vanmorgen na een stevig ontbijt vertrokken in de richting van Vierzon.
Aanvankelijk hadden we bij de start, lichte neerslag. We besloten, gezien het wolkendek om de regenkleding maar aan te doen. Echt na een half uur rijden, was dit een overbodige luxe. Het werd warm.
Na een tankstop en de gebruikelijke motorinspectie, bleek verder alles in orde te zijn. Via het prachtige landschap reden wij het cognac gebied binnen....De route was sprookjesachtig en zat vol verrassingen. Zo klommen we omhoog om even te genieten van het prachtige uitzicht of even daarna werd de daling ingezet.

Via Auxerre kwamen wij in het pittoreske dorpje Neuvy sur loire waar wij kennis maakte met een gewelfde wieffie van de plaatselijke patisserie. Zij schotelde een plaatselijke maaltijd voor, waar wij de avond ook op konden teren. De plaatselijke clochard met slechts één halve tand en twee gehoor apparaten, was niet weg te slaan bij de motor van Ed. Na de nodige AAA en OOH's vertelde de man op zijn manier, dat het niet verstandig was om alcohol te drinken als je nog moet gaan rijden !!! Of wij dat niets wisten he !!

Met volle buik vertrokken wij richting het zuiden. In de omgeving van Bue kwamen wij terecht tussen de velden met druivenranken. Op de parkeerplaatsen, stonden allerlei voertuigen campers en tenten. Het waren vooral allochtonen die daaraan het plukken waren.

Via het gebied van de Loire, alwaar wij vlak langs een elektriciteitscentrale reden, vervolgden wij onze route in de schaduw van de bosrijke omgeving.
Aan het einde van de middag arriveerden wij in de omgeving van Vierzon en zochten het hotel op.

Tot zover maar weer.......