6-Amboise 13-6-2014 - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 6-Amboise 13-6-2014 - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

6-Amboise 13-6-2014

Blijf op de hoogte en volg DJ

13 Juni 2014 | Frankrijk, Amboise

In alle rust vanmorgen opgestaan….vrijdag de dertiende !!!!
Na het ontbijt ons gebogen over de route. Wel nu, we gaan morgen verder naar Oradour s /Mer. Daarna terug naar Lac Vaissieviere om de route te vervolgen in de richting van Clermont Ferrand, waarna we de route weer oppakken, alleen met meer rustdagen er tussen.
Na het plan hebben wij, Ed en ondergetekende de vrouwen bij Chico achter galaten en zijn wij naar het dorp Amboise vertrokken voor een bezichtiging van het kasteel. Wederom was het warm. Het kasteel heeft een enorme afmeting en we zijn dan ook ruim 2 uur binnen geweest. Eenmaal terug op de camping komen we in camping komen we in contact met een familie uit Stad aan het haringvliet. Beiden gepensioneerd op 60 jarige leeftijd, na ruim 40 jaar te hebben gewerkt. Zij kregen de internet verbinding niet tot stand en laten wij toevallig weten hoe dat moet. Al gauw bleek er een link te zijn met Middelharnis!!!! Toen ik vertelde de vakanties daar te hebben door gebracht bij familie, vertelde de man dat zijn opa en oma in de 3e Weistraat woonden…Het werd een gezellig gesprek.
Na het avondmaal stond de avond in het teken van het Nederlandse voetbal…..ja ook dat hebben wij kunnen bekijken.
Na enige tijd besteed te hebben aan het uitrichten van de schotel, hadden we alle bekende Nederlandse zenders.
1-5 voor Nederland op vrijdag de dertiende ….zullen we niet snel vergeten….
Voor morgen staan we klaar, nu maar hopen dat onze camper doet wat hij moet doen.
En….mocht er nog tijd over zijn, gaan we foto s plaatsen bij de verslagen…….
Groeten, wij allen.

• 14 Juni 2014 - 07:25

Natacha:

Hallo Allen,

Wat een avontuur, nu maar hopen dat de campers het goed blijven doen met die hitte en afstanden.Ze zijn natuurlijk ook de jongste niet meer.
    De hele dag achter het stuur zitten met flinke temperaturen is geen pretje . je ziet wel veel. maar een paar dagen op de camping staan , de omgeving per voet en of fiets verkennen is zeer aangenaam

Veel plezier met het vervolg van het avontuur

gr

• 14 Juni 2014 - 08:33

Jan:

Goedemorgen allemaal,

Wat lees ik toch allemaal, zover van huis en dan nog Flakkee niet uit je hoofd krijgen? Knap hoor
    Hoe heet die familie die je gesproken hebt?

Ik wens jullie goede reis, ik moet de nadere berichten nog even lezen.

Gr Jan

• 14 Juni 2014 - 12:19

Ans:

Hallo vakantie gangers, wat leuk om alles weer te kunnen volgen en te lezen. Fijn dat het goed gaat met veel mooi weer. Ik kreeg sinds eergisteren alle verslagen in 1x binnen, dus had wat te lezen. Ten eerste wil ik je feliciteren met je verjaardag, maak er een fijne dag van. Nou genieten doe je al dus het kan niet meer stuk deze dag. En ja wat een wedstrijd gisteravond hé geweldig!!!!Nou ik blijf jullie volgen en e-mailen zet hem op en heb vooral veel plezier .lieve groetjes van ons.

• 14 Juni 2014 - 21:56

Renée Pechtold:

Hoi hoi,
    Gelukkig is vrijdag de 13 een bijzonder fijne dag geworden..... 1-5 gewonnen van Spanje, de hockey dames en heren in de finale.
    Leuk dat jullie het kasteel bekeken hebben. Is meestal heel erg leuk en je stapt in een stukje geschiedenis.
    Ga er een fijne verjaardag van maken en vooral genieten
    groet en kus.
    Renée

• 16 Juni 2014 - 00:25

Eljos:

Super leuk om jullie verslagen te lezen. Vrijdag de 13e is gelukkig ook voor jullie geen ongeluksdag gebleken. Leuk hè, dat Amboise.
    En oh ja, nog van harte gefeliciteerd. Vandaag (15-06) is mijn verjaardag en ik ben vergeten te zeggen dat jullie natuurlijk uitgenodigd zijn om vandaag een borreltje hier te komen halen. Als jullie dat om de een of andere reden niet gaat lukken, neem er dan maar eentje op mij op de plaats waar jullie zijn. Proost!

• 16 Juni 2014 - 18:08

Ed:

Nu Dirk weer een jaartje ouder is geworden komt hij toch wat meer los. Ik heb hem vandaag voor het eerst een biertje zien drinken. Ook is hij wat meer spraakzaam. Wellicht heeft ea te maken met de leeftijd.Als hij zo doorgaat zal hij op het einde van de vakantie wellicht gaan behoren tot de spraakzame onder ons en ook misschien een biertje meer drinken.
    Ed