5-Amboise 12-6-2014 - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 5-Amboise 12-6-2014 - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

5-Amboise 12-6-2014

Blijf op de hoogte en volg DJ

12 Juni 2014 | Frankrijk, Amboise

Het is maar goed dat we de wekker hebben gezet. Om 06.30 uur woren wij gewekt door de zwoele stem van Katja. De avond ervoor hebben wij afgesproken vroeg op te staan voor de rit naar Amboise. Het is zo’n ruim 345 km te rijden en qua tijd zouden wij er bijna 5 uur over doen.
De aanvang begint voortreffelijk en het lukt ons om op de afgesproken tijd van 09.00 uur te vertrekken. Na vertrek regelrecht door naar de Intermarge om inkopen te doen en te tanken voor de rit. Het gaat gesmeerd. De route is bekend en verloopt geheel volgens plan…….en dan. LE MANS !!! Vreselijk. Overal omleidingen zonder aan te geven hoe of wat. De navigatie raakte volledig over zijn toeren en een kaart van de omgeving biedt ook geen oplossing. Wat een ramp !. Zeker 15 minuten stil gestaan in een file bij temperaturen van 25 graden of hoger. We worden moe en worden aardig op de proef gesteld. Als we even dachten, die route..dan stond er na enige kilometers weer een bord “Barree” Om gek te worden. Na ruim 1 ½ uur rond het circuit van Le Mans te hebben gereden kwamen we uiteindelijk op de route richting Tours. Even een ‘break’ want ook Chico raakte van slag. Het beestje had dringend behoefte aan water en moest hoog nodig ‘uit de broek’. Na een pauze van een uurtje besloten we om verder te rijden. De temperaturen lopen op en “arko” (alle ramen kunnen open) is de enige optie.
Het wordt een slopende reis en de uren tikken door. Tussen 17.30 uur en 18.00 uur komen wij de camping aan.
Het is een wonder dat wij op de camping zijn aangekomen. De Peugeot camper kreeg in de laatste 50 km plotseling kuren. Het vermogen viel geregeld weg en bij verkeerslichten in dorpjes, viel de motor zelfs uit. Hortend en stotend hebben wij de camping gehaald.
Life line one (neefje Arjo) gebeld en probleem voor gelegd. Eigenlijk heb ik mijn brainwave gecheckt. Ik kreeg de indruk dat de motor te weinig diesel kreeg. Neefje had het zelfde idee, dus na afkoeling van de motor op de camping staan sleutelen.
Na dit alles hebben wij even de koppen bij elkaar gestoken. Moeten wij nu wel de gehele route wel gaan volbrengen. Eigenlijk rijden we de gehele dag met ons huis op wielen ,maar hebben geen tijd om ‘dingen’ te bezichtigen. In goed overleg is besloten om een deel van de route te gaan wijzigen. Het is momenteel erg warm, nog redelijk druk en de problemen van de Peugeot zijn misschien niet opgelost.
Daarom blijven we morgen sowieso op de camping in Amboise.
Een nachtje slapen zal ons goed doen en…..we hebben wifi….

• 13 Juni 2014 - 19:23

Renée Pechtold:

Nou nou, met de camper kun je inderdaad niet zo makkelijk de 24 uur van le Mans rijden. hihi
    dan krijg je idd problemen.
    En gelukkig heb je de denktank die hulp kan bieden.
    Prettig gevoel denk ik.
    Omgeving van Amboise is mooi, mooie kastelen langs de Loire en als het weer lekker is, niet verder zoeken/ rijden, toch, ondanks dat de plannen er eerst anders uitzagen.
    Hoor wel hoe de rit verder gaat.

Groet en geniet.

• 16 Juni 2014 - 00:16

Eljos:

Ja, weer de Franse wegen hè. Maar zoals goede 'Ollanders betaamd wordt uiteindelijk altijd het doel bereikt. En zo ook deze keer dus. Goed dat jullie wat meer de tijd gaan nemen om een wat rustiger aan te gaan doen, jullie (Dirk en Ed dus) zijn ook de jongsten niet meer! De reden waarom het een wat kortere reis qua kilometers gaat worden is natuurlijk niet leuk maar jullie kennende zal ook dit probleem weer worden opgelost.
    Er zijn slechtere plaatsen om een tijdje te verblijven dan Amboise dus . . . op naar de wijn.
    En oh ja Dirk......kun je af en toe het totaal aantal gereden km noemen voor het geval er aan het eind weer een prijsvraag komt?

• 24 Juni 2014 - 10:52

Ibolya:

soms zit het mee en soms tegen dus. Het is geen schande omniet de hele route te rijden als je maar kunt genieten van het moment. Dat is belangrijk anders is de reis voorbij en denk je wat heb ik eigenlijk gezien en moet je foto's gaan bekijken om het voor je te halen.