Camping Le Bellon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu Camping Le Bellon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Camping Le Bellon

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

31 Augustus 2011 | Frankrijk, Parijs

Camping Le Bellon.

In de middag van zaterdag 28 aug omstreeks 15.30 uur, arriveren we op de camping. Het is er stil en verlaten. Een oudere vrouw zit achter een loket in een gammel opstalletje. Op een ruitje naast de toegangsdeur pronken nog een paar oude stickers uit de goede oude tijd. Het was ooit een ANWB camping.
Nu is hij verouderd en voldoet niet meer aan de huidige eisen. Ook is er geen internet.
We besluiten om ons in te schrijven. De vrouw noteert enige gegevens en is snel tevreden met wat gegevens. We moesten maar ergens gaan staan, wat ons bliefde.
Op het terrein achter een restaurant lag een mooi stukje gras. Vanaf die locatie hadden we uitzicht op de rivier " De Cher".
Het was nog heerlijk warm. Na het plaatsen van ons onder komen, kwam de eigenaar van het restaurant. Het was een Argentijn. Hij was een vriendelijke behulpzame man.
Al rap stond,na een dagje ploeteren, een groot glas bier voor mijn neus. Natacha besloot de aanval te openen op een halve liter rode wijn. Het was lekker en betaalbaar.
Even later verscheen de menukaart op de tafel. Gegrilde kip met frieten, dat moest het dan ook maar worden. Het was verrukkelijk. Plotseling kwam Natacha er achter dat de man ook kaas gerechten verkocht. Ook een kaasmenu werd besteld.
Tegen 10 uur 's avonds, ging bij ons plotseling het "licht" uit. We hadden best wel een aardige rit gemaakt en moesten behoorlijk wennen aan de warme omstandigheden.

De volgende dag bleven de motoren staan. Het is even genoeg geweest. Binnen 1 week hebben we 2000 km weggereden.
We besloten maar weer eens om lopend het gebied te verkennen.
Via nauwe straatjes van Vierzon, komen we uiteindelijk in het centrum. Het is zondag en bijna is alles dicht.
Een enkel zaakje verleende service.
Na een warme maaltijd zijn we verder getrokken. Sommige delen van de stad waren spookstraatjes. Er staat veel te koop.
Later hoorden wij van een stel Nederlanders dat ook hier mooie kastelen te koop staan voor 1 euro.
Allen al het achterstallig onderhoud zou al meer kosten dan 1 miljoen euro. Verhuur zou geen zin hebben omdat de toerist van tegenwoordig kritisch is en van alle gemakken voorzien wil zijn.
Vanwege het mooie weer besluiten we om nog een dagje te blijven.
Via het thuisfront worden we ondersteund. Life line 1 (Gerda) helpt ons middels sms berichten aan een nieuwe planning, zodat we buiten het regen gebied blijven.
Op dinsdag 31-8 gaan we weer op pad.
Tot zover .