camping - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu camping - Reisverslag uit Metz, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

camping

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

05 September 2010 | Frankrijk, Metz

Hallo thuisblijvers, hier dan weer een upgrate, van ons.

Vanaf Montigny le Roy zijn wij verder huiswaarts gegaan. We zijn vertrokken in de richting Metz naar een camping midden in de stad.

Een geweldige belevenis. We kregen een plaats toegewezen naast de rivier de Moselle. Foto,s gaan jullie zien!

Het was een echte slaapcamping. Het was een komen en gaan van caravans en campers. De overige zaken zoals douches,toiletten en kampwinkel, vielen erg tegen.

In de douche durfde je niet eens je handdoek op te hangen, omdat je bang was dat die vuil werd.

Maar de omgeving was gigantisch. Na een uitgebreide motortocht hebben we de stad te voet bekeken. Ongelofelijke mooie stad. Kastelen en diverse forten zijn door ons bezocht. Ook een bijzondere cathedraal die in de steiger stond is bekeken......Uitdagen voor steiger bouwers, zonder hoogte vrees, 1 deel stond nl in de steiger.

En wat dacht je wat. ED !!!!!!!!!! ze hebben halve kippen.

Tijdens het passeren van een heel, maar dan ook heel klein zaakje, roken wij de gegrilde kippetjes.

Na kennismaking werden we hartelijk ontvangen. De beste brave borst maakte op ons verzoek een gerecht klaar met een halve kip. Nou, ik denk als we met 10 man/vrouw waren geweest, hadden we allen geen honger meer gehad.

Niet normaal, een bord met daarop een halve dikke Barnevelder met wat friet met een salade, heerlijk gewoon.

En dan even de prijs..................6,00 rond.

Leuk hoor. We konden rollend naar huis. Ik persoonlijk die best wel iets kan eten, kreeg het NIET op !!!!!.

Het is een imposante stad en erg mooi om te zien.

Helaas voor ons, maar het slechte weer sloeg toe. In de laatste nacht begon het te regenen en nam het vervelende weer toe.
We gaan proberen te slapen om morgen fris te vertrekken naar Hoscheid.

• 09 September 2010 - 15:51

Ed:

Ik lees halve kippen WAAR ??? Ben nu vandaag in luxemburg stad geweest. Wat een puinhoop daar. Gauw weer vetrokken. Toen maar even in Trier wezen kijken. Gezellig leuk en lekker bier. Asl het goed is zijn jullie nu thuis. De verhalen horen we wel en natuurlijk ondersteund met foto's.