Herinneringswandeling - Reisverslag uit Hoscheid, Luxemburg van DJ Jong - WaarBenJij.nu Herinneringswandeling - Reisverslag uit Hoscheid, Luxemburg van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Herinneringswandeling

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

08 September 2010 | Luxemburg, Hoscheid

Hallo vrienden.

Gisteren zijn we aangekomen in Hoscheid.
Het vertrek vanuit Metz was bijna een ramp. ,s morgen regende het vreselijk en alles werd drijfnat.
Uiteindelijk gelukte het om 90.30 uur van de camping weg te rijden.
Ook de rit begon direct vervelend.
Files, wegopbrekingen, regen en later ook dikke mist volgde ons op het avontuur.

Ook de navigatie,,,,,,Wensley, het geleverde programma was niet up te date !!!!, leidde ons naar de verkeerde Hoscheid in Luxemburg.
Wel was de route in Luxemburg spannend en mooi. We reden langs geweldige wegen met diepe dalen in de richting van onze bestemming.

En ja, de BMW,s deden het wederom fantastisch. Geen druppel olie is meer verbruikt en alles blijft gewoon werken zoals het behoort.
Zelfs het benzine verbruik is geweldig. Beide motoren rijden 1 op 20. En dat beladen in de heuvels / bergen die we gereden hebben.

Nadat we uiteindelijk de weg naar het hotel hadden gevraagd, kwamen we in de middag aan in hotel des Ardennes.

De ontvangst was hartelijk en de eigenaar wist zich een vorig bezoek van mij (DJ) te herinneren.

Al rap kregen wij een mooie kamer en werden wij geholpen met de natte spullen. De hotel eigenaar nam de tent onder zijn hoede en hing die op in de kelder van het hotel.
.s Avonds kregen wij een heerlijke maaltijd voorgeschoteld met alles erop en er aan voor de somma van 20 euro, inc. voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht en dessert.

Vanmorgen woensdag leek het weer mee te zitten.
Hierop hebben wij besloten om een route te gaan wandelen die bekend staat als Eerbetoon 1940 - 1945.

Het is een geweldige route om de lopen, maar de afstand van 12 km is niet effe gedaan. Na 3 1/2 uur lopen kwamen we uiteindelijk bij het hotel.

Nou tot zover dan maar weer. Morgen gaan we beginnen aan de eindfase.

Groeten van de laatste musketiers.

• 09 September 2010 - 15:53

Ed:

Weet niet wat voor een navigatie je hebt maar Hoscheid ligt in Luxemburg en niet in Frankrijk. Geeft niet hoor maar de richting was volgens mij wel goed hoor hahahahaha Zo niet hebben jullie genoten.
    Groet,
    Ed