Rivier " Le Cher" - Reisverslag uit Vierzon, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu Rivier " Le Cher" - Reisverslag uit Vierzon, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Rivier " Le Cher"

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

31 Augustus 2011 | Frankrijk, Vierzon

Het is zaterdag, 28 aug. 2010. De zon straalt aan de strak blauwe hemel. Het uit gebreide ontbijt staat klaar. Van verse sinaasappelen tot belegde broodjes waren inbegrepen in de 9 euro. Het is echt de prijs waard.
Dan worden de motoren opgetuigd. Mijn 1100 is toe aan een slokje olie. De K75 van Natacha wil niets hebben. Beiden hebben verder geen bijzonderheden.
We gaan op pad. Afspraak was deels binnen door en deels snelweg. Het is genieten. De kilometers vliegen voorbij in een adembenemend landschap. Het is een zeer mooie rit.
Ook de snelweg levert de nodige mooie momenten op. Zelfs zodanig dat ik een afslag naar een benzinepomp over het hoofd zie.
Er ontstaat een beetje vervelend gevoel in de onderbuik. Ook de navigatie laat ons in de steek. We rijden dwars door weilanden heen terwijl we op een tolweg zijn beland. Waar kunnen we tanken want er staat al 225 km op de dag teller.Dan maar rekenen. De fiets heeft in de afgelopen dagen bewezen 1 : 20 te kunnen rijden. Maar dat was zonder bagage. De tankinhoud is 17 liter. Ik schat in dat we nog een 90 km kunnen rijden. Naar Vierzon is het nog 116. Hopelijk krijgen we een afslag.
Na ongeveer 35 km te hebben gereden krijgen we een afslag. Ook de navigatie vindt weer een route. Nu op zoek naar een pomp. Tom tom zegt dat er een ligt op 1 1/2 km. We gaan kijken. JA ! Gelukkig, we kunnen tanken.Jammer, maar helaas. De automaat pakt onze betaalpassen niet.
Dan maar verder. Het volgende dorp ligt op 12 km. Weer een pomp! Deze is gesloten en heeft GEEN automaat. Weer verder. Weer een pomp. WAT!! Pomp is geheel niet meer aanwezig. Het wordt nu echt krap. Op naar het volgende dorp. Daar ligt een Super U met een benzinepomp. Ja hoor, het lukt. De tank was op 2 liter na, schoon leeg. Gelijk hebben we op het gazon voor de Super U zitten eten.
Met een heerlijk gevoel zijn we vertrokken richti camping De Bellon.
We werden gastvrij ontvangen en mochten zelf een plek uitzoeken.
Daar staan we nu deels in de zon/schaduw. We staan aan een mooie rustige beek met een waterval.
's Avonds heerlijk en goedkoop gegeten, fried met kip. Een halve liter bier kost 3,60 en een halve liter wijn 4,50. Het is heerlijk en rustig op de camping. Jammer, alleen geen internet.
Totzover.