2e update - Reisverslag uit Taden, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 2e update - Reisverslag uit Taden, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

2e update

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

26 Augustus 2010 | Frankrijk, Taden

Hallo thuisblijvers.

Nadat Ed en Erik ons hadden verlaten, hebben wij nog een rondtour gemaakt in het "landings gebied" wij hebben nog een bezoek gebracht aan een Memorial van de Canadezen. Ook hier zeer indruk wekkend zeker ook het onderhoud. Van 1 van de gesneuvelde jongens lag een zilveren spelt net de vlag van Canada op de grafsteen.

Het weer is nog steeds goed, maar de bewolking neemt toe. Ook hebben we klein onderhoud moeten plegen aan de motoren. Mijn dimlicht was defect gegaan en van Natacha was de sluiting van de buddy defect gegaan. Valt dus allemaal nog mee.

Verder hadden we afgesproken om de rit klein te houden, doch Marja wist ons over te halen voor een klein ommetje. Uiteindelijk zaten we weer 7 uur op de motor. Die avond hebben wij niet veel meer gedaan en lekker in het hotel verbleven. Marja ging toch nog even een rondje maken, hetgeen haar uiteindelijk geen goed deed. Die nacht heeft zij slecht kunnen slapen.

Woensdagochtend begon zeer mooi. De zon scheen en wij hebben het hotel en Normandië verlaten. Marja besloot eerder te vertrekken om een extra rondje te maken. Nadat ook wij vertrokken sloeg het mooie weer om. Harde windstoten en slagregens lagen op de loer. Hierop zijn wij via de korste route gereden naar Taden in Bretagne. Daar staan wij nu op een camping.

Het leven is hier 100 jaar blijven steken. Vlakbij ons is een gehucht met een schitterend kasteel. De foto,s komen nog hoor.
We laten vandaag, donderdag 26 aug, de motoren even staan en gaan te voet het gebied in. Het is droog en lekker weer. Onze spullen zijn weer zo goed als droog.

Helaas kregen we vanmorgen bericht van Henk G. en Marja. Marja heeft een probleem opgelopen aan haar been en is gedwongen om huiswaarts te keren. Ze heeft medische verzorging nodig.
Henk sms'te dat hij geen verlof kon krijgen {Henkie, je mist wat jongen}

Nou tot zover maar weer, de groeten van de 2 over gebleven Musketiers....Ed & Erik, we missen jullie.....Natacha heeft 50 eurocent en wil ducken !!!!! We spreken wel af voor een keer op de club.

Groeten uit Taden Dirk / Natacha

  • 26 Augustus 2010 - 09:51

    Ben:

    Jullie vermaken je wel zo te horen. Als ik nog wat moet doen qua foto's dan hoor ik het wel. Het weer hier is echt heel slecht, op internet staat een aanbeveling van de politie om vandaag thuis te blijven ivm wateroverlast op de wegen. Achteraf wel een beetje jaloers op jullie maar die afstanden die jullie rijden dat had ik niet gered. Doe voorzichtig en ik kijk uit naar het volgende bericht van jullie.

  • 26 Augustus 2010 - 11:29

    Gerda:

    Heel verstandig om de motor een dag te laten staan.Anders komen jullie terug als dhr. en mevr. wijdbeens.Veel plezier en hopelijk krijgen jullie niet zoveel regen als hier.gr

  • 26 Augustus 2010 - 13:51

    Ron En Petra:

    He, motorduivels ! Leuk om alle verhalen te lezen, blijf schrijven hoor.
    Vanuit een zeer nat utrecht even een berichtje van ons. Hier gaat alles zijn gangetje en op de club is het rustig hoor zonder jullie. Hier en daar een zieke of een blessure en vanavond zal het water denk ik te hoog staan om te trainen. Er valt vandaag genoeg regen namelijk en heel nederland ligt een beetje plat... Onze Bo bijt ondertussen uitstekend op de mouw dus Eric is binnenkort aan de beurt! Hij bijt hard, ha ha ha.
    Nou ik blijf jullie volgen hoor.
    groetjes van ons !

  • 26 Augustus 2010 - 16:25

    Ibolya:

    ik duim voor mooi weer voor jullie

  • 26 Augustus 2010 - 17:01

    Ed:

    Jammer dat er weer iemand heeft af moeten haken. Ik hoop dat het allemaal wel weer goed komt.
    Een dagje te voet is ook wel weer goed. Even het bloed laten rondpompen en de zitspieren wat ontlasten.
    Deze vakantie is voor mij iets duurder "Ahum" uitgevallen omdat ik bij thuiskomst zag dat een pompbediende via mijn Card extra geld van mijn rekening had af weten te schrijven. Dit doet absoluut niets af aan het genieten wat ik heb gedaan.
    Ik ben alweer gewend aan werken en het prutweer. Jullie kunnen beter nog wat langer in het zuiden blijven en anders je fiets ruilen voor een speedboot.
    Nog heel veel plezier.

  • 29 Augustus 2010 - 10:17

    Renée:

    Blijven genieten hoor. Het weer is hier bar en boos. Alhoewel we er hier in het zuiden van nederland niet zo heel erg veel last van hebben, ik bedoel riolen die het niet aankunnen en zo.
    De 2 musketiers veel succes en graag weer een berichtje, is erg leuk om te lezen.
    Groet Renée

  • 30 Augustus 2010 - 15:54

    Ed:


    Al weer twee dagen geleden dat we iets van jullie hoorden. De pda heeft het toch niet begeven hoop ik, of zitten jullie ergens in de binnenlanden waar geen verbinding te vinden is. Ik hoop dat alles goed gaat en we weer snel iets van jullie te vernemen.

  • 31 Augustus 2010 - 20:32

    Erik:

    Het blijft inderdaad erg stil met nieuws uit Frankrijk. Als het goed is komt het mooie weer onze kant op. Trouwens, wel snel dat jullie al onderhoud hebben moeten plegen aan die BMW's. Maar ja, kan ook bijna niet anders. Zijn geen Honda's, hahaha !!! Nou, geniet er nog van en Natach, blijven oefenen op de rotonde's !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Taden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2011

Camping Le Bellon

31 Augustus 2011

Rivier " Le Cher"

08 September 2010

Herinneringswandeling

07 September 2010

Nieuwe foto's

05 September 2010

camping
DJ

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 29490

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 04 Juli 2014

Camperen in Frankrijk

24 Augustus 2013 - 12 September 2013

Derde Franse Tour

03 September 2011 - 14 September 2011

Tweede reis

21 Augustus 2010 - 09 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: