17e en laatste reisverslag - thuis- 11-09-2013 - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van DJ Jong - WaarBenJij.nu 17e en laatste reisverslag - thuis- 11-09-2013 - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van DJ Jong - WaarBenJij.nu

17e en laatste reisverslag - thuis- 11-09-2013

Door: DJ & EvL

Blijf op de hoogte en volg DJ

11 September 2013 | Nederland, Maarssen

Veilig thuis, Maarssen, 11-09-2013
Het is 07.15 uur en ik (Dirk) kijk door het raam van de slaapkamer even naar buiten. Het ziet er niet echt lekker uit. De lucht boven Hoscheid is grijs en grauw. Het heeft ook net geregend. Mijn compaan ligt nog heerlijk in dromenland, terwijl ik met de laptop op zoek ga naar de buienrader.
De meest gunstige tijd voor ons ligt op 09.45 uur om te gaan rijden. Als de voorspelling goed is krijgen we een behoorlijke regenbui in België en een nog in Nederland. De rest zou mogelijk gunstig kunnen verlopen.
Ik besluit om maar gelijk door te pakken en me te gaan aankleden. Ik stap eerst even onder de luxe stortdouche van het hotel, leuk zo’n speeltje. Een grote douchekop boven me produceert een aanzienlijke hoeveelheid lekker warm water. Dan even met de knoppen op het apparaat spelen en het water komt uit 6 spuitkoppen recht op mijn lijf af gespoten. Tenslotte ook nog even de handdouche uitgeprobeerd. Geweldig zo’n luxe.
Nadat ik ben aangekleed in mijn motorkleding en naar beneden wilde gaan voor een bakkie koffie, wordt mijn maatje wakker. Ook hij maakt zich op voor een laatste zware dag.
Samen nemen we het uitgebreide, fantastische ontbijt van het hotel des Ardennes. Er ontbreekt werkelijk niets.
Hierna beladen we voor de laatste keer de motoren en vertrekken omstreeks 09.30 uur richting Nederland. Voor de zekerheid hebben we de regenkleding maar aangedaan. En dat was niet onnodig, zo bleek later. Vlak voor de grens overgang naar België hebben we nog even een presentje voor “moeders de vrouw” aangeschaft. Daarna zetten wij op Belgisch grondgebied de reis voort.
Als je met je ogen dicht zou kunnen rijden, weet je precies wanneer je in België komt. We zullen er maar niet te veel over schrijven.
Na veel geslinger over kronkelige weggetjes, komen we uit op de snelweg richting Luik. Nu is het voor de tweede keer dit jaar dat wij over deze route komen in de richting van Holland. En net als de eerdere keer, is ook nu het weer regenachtig, duister en mistig. Met een snelheid van ongeveer 90 km per uur, blijven we achter een bestuurder van een Hollandse camper hangen. Door de felle achterlichten konden we veilig met hem meeliften. De regen spoelt hard over ons heen en het zicht blijft beperkt. Uiteindelijk wordt het droog en kunnen we de snelheid opvoeren naar ruim 120 km per uur. De zon komt zelfs even door en onze kleding droogt op.
Om 12.00 uur passeren we de Nederlandse grens. De zon staat hoog aan de hemel en voor als nog is er geen vuiltje aan de lucht. Maar dan gaan we in de richting van Nederweert. Opnieuw zwaar weer. De regen beukt op ons in, maar de motoren geven geen krimp. In een rustig tempo rijden wij door naar het AC restaurant voor een lekker warm kopje koffie en een kopje soep.
Na een ruime pauze zetten we de tocht voort. Het is droog maar niet voor lang. Opnieuw vallen er korte hevige buien maar uiteindelijk wordt het droog. De laatste stop vindt plaats bij Nieuwegein voor een tankbeurt. Mijn K1100RS heeft tijdens de afgelopen 300 km 14.2 liter benzine verbruikt, dat neer komt op 1 : 21. Niet gek voor zo’n zwaar beladen “fiets”.
Zonder enige technische problemen aan onze motoren, sluiten wij omstreeks 15.15 uur, de 3e Franse toer thuis af.
Terugblikkend op de toer vind ik dat wij een leuke en interessante trip hebben gemaakt en veel hebben gezien. De Abdy, de Invasiestranden, kasteel bij Amboise, Oradour sur Glane, het vernietigde dorpje door de Duitsers, Carcassonne, het strand bij Agde, de brug bij Millau, het fantastische buitenhuis van de buurvrouw, te veel eigenlijk om op te noemen. We hebben veel lol beleeft ook mede door alle reacties die wij van een ieder hebben mogen ontvangen. Nogmaals aan een ieder bedankt hiervoor. Het is leuk om stukjes te schrijven over onze avonturen maar ook jullie reacties hierop te lezen.
En……je kan na dit laatste verslag nog even reageren hoor !!!!! Denk aan de te winnen fles Franse wijn.
Groeten Dirk & Eljos……(tot de volgende keer)
.حتى في المرة القادمة!

• 12 September 2013 - 00:13

Chris En Ans:

Hallo welkom thuis, wat hebben jullie een geweldige reis gemaakt.
    En wat leuk om het allemaal te kunnen volgen. Nogmaals bedankt voor de leuke verhalen.
    Groetjes Chris&Ans.

ps ik denk 1738 kilometer.

• 12 September 2013 - 00:25

Renée:

Nou heren,
    welkom thuis.
    De 3de route zit erop, van de ene kant jammer, van de andere kant, ook weer fijn om thuis te zijn.
    Dan mag ik misschien nu wel een gokje wagen; ik dacht eerst rond de 3333 km, maar wil toch hoger inschatten. Maak er maar 3579 km van. Omdat jullie nog extra hebben gereden en dingen hebben bezocht. Dan maak je toch extra kilometers.
    We zullen wel zien. Ik wil wel voorstellen de wijn samen soldaat te maken! ! ! @ Roosendaal. ; )

Ben benieuwd waar de volgende reis heen gaat.
    Groet van Renée

• 12 September 2013 - 09:30

Ed:

Fijn dat jullie het avontuur goed hebben kunnen afsluiten en zonder noemenswaardige problemen de reis hebben kunnen maken. Het was leuk om jullie te "volgen". Nu resten slechts de foto's de herinneringen waar jullie naar mijn mening met heel veel plezier op terugkijken.
    Voor wat betreft de km gok ik op 2619,5 km. Als dat niet goed is zijn jullie niet verder geweest dan Belgie en Luxemburg en hebben alles verzonnen hahahahahaha.

Groet,
    Ed

• 12 September 2013 - 14:42

Jan:

Goed om te horen dat jullie zonder kleerscheuren en schade aan de geliefde BMW's weer thuis zijn.
    En nu ............. AAN HET WERK!!!

Groet Jan

• 15 September 2013 - 13:23

Ivonne Van Leusden:

Hallo jongens,

Blij dat jullie weer veilig thuis zijn, wat hebben jullie veel meegemaakt en genoten en wij ervan hebben mogen genieten.
    Nu eerst nog even een flesje wijn winnen: aantal km 3650.