16e reisverslag, Hoscheid (Luxemburg) 10-09-2013 - Reisverslag uit Hoscheid, Luxemburg van DJ Jong - WaarBenJij.nu 16e reisverslag, Hoscheid (Luxemburg) 10-09-2013 - Reisverslag uit Hoscheid, Luxemburg van DJ Jong - WaarBenJij.nu

16e reisverslag, Hoscheid (Luxemburg) 10-09-2013

Blijf op de hoogte en volg DJ

10 September 2013 | Luxemburg, Hoscheid

Reisverslag 16, Hoscheid, 10 september 2013
Het is vroeg in de morgen dat wij wakker schrikken van een harde klap van een toegangsdeur. Het zijn de buren die ons gaan verlaten en die niet zachtzinnig met de deur omgaan. Het is 07.15 uur. Buiten schijnt de zon maar er is ook veel bewolking. Na het gebruikelijke ritueel staan we op en gaan aan het ontbijt. Eh…..ja….effe wennen want er is niet echt veel. Cake, stokbrood, jus d’orange en koffie is verkrijgbaar. Maar het is prima en genoeg. Na de maaltijd stappen we op en vertrekken richting Hoscheid in Luxemburg.
De wegen in Frankrijk zijn eigenlijk aan vervanging toe wat extra te merken is als je Luxemburg binnenkomt. De wegen zijn breed en schoon en goed onderhouden. De motoren hebben dan ook weinig te lijden op het mooie asfalt.
Opmerkelijk zijn de benzineprijzen in dit land. 1,368 voor een liter super benzine. Het is weer leuk om te tanken.
Het weer slaat aardig om en het wordt steeds kouder. Het blijft gelukkig droog maar de temperatuur stijgt niet hoger dan 16 graden. Voor ons dus even aanpassen.
Al vroeg komen we bij het hotel Des Ardennes aan. Na het parkeren van de motoren loop ik, Dirk, de chef tegen het lijf. Na begroeting vertelde ik hem dat we iets te vroeg waren. De grand-chef maakt geen probleem en we krijgen een upgrate room. Kamer 20. Het is een geweldige kamer op de tweede verdieping met een luxe badkamer en heerlijke bedden.
We leggen snel onze spullen in de kamer om nog even een bergrit te maken in de omgeving van Hoscheid naar Diekirch. Mooie haarspeldbochten slingeren ons van links naar rechts door een mooi stuk natuur. Uiteindelijk komen we uit in Diekirch. Ergens in de stad hebben wij de motoren geparkeerd en zijn te voet verder gegaan. Ineens lopen wij tegen een zaakje aan met het opschrift “Nice Kabab”…….en dat kunnen we niet laten lopen natuurlijk. Twee jonge dames stonden in de zaak aan het roer. Wij bestellen een Kabab American voor 4,50 euro. Krijgen we toch een hap !!!! Heerlijk. Dan nog even Diekirch verkennen. Hierna besluiten wij terug te gaan naar het hotel in Hoscheid voor een wandeling in de Ardennen.
Tegenover het hotel liggen diverse routes. We dwalen af en worden opgeslokt in de natuur. Het is stil en alleen vogels zijn te horen. Terwijl we over een pad lopen komen we twee oude graven tegen. Op de gedenksteen is nog iets te lezen dat de persoon in 1860 is overleden. De route die we lopen maakt deel uit van de zogenaamde mariniers route. Onderweg komen we nog een monument tegen. Op 23 januari 1945 zijn bij de bevrijding van Luxemburg 38 Amerikaanse soldaten hier in Hoscheid om het leven gekomen. Even verderop komen we paaltjes tegen met houtsnijwerken. Het zijn allerlei koppen die op een paal staan. Zo zijn meerdere kunstvoorwerpen langs deze route te zien.
We besluiten om terug te keren naar het hotel om onze laatste avond te vieren met een lekker glaasje bier. Dat is morgen misschien wel afgelopen!
Morgen rest ons nog een laatste rit en die leidt ons naar huis.

Dan weten we ook het totaal verreden aantal kilometers. Degene die het raadt hoeveel kilometer wij gedurende deze vakantie hebben gereden, krijgt een heerlijke fles Franse wijn. Dus volgers…..waag een gokje, het kost je niets!!!!
De winnaar krijgt automatisch bericht . Je kan tot 15 september je opgave doen.
Morgen het laatste verslag alweer.

到明天 (tot morgen)

• 10 September 2013 - 20:13

Ed:

Maar er een leuke dag van en geniet ondertussen van wat je hebt gezien en meegemaakt. De reis terug zal mogelijk koud en nat zijn. Bereid je daar maar vast op voor en ohw ja gelet op al de fantastische verhalen denk ik niet dat jullie heel veel hebben gereden. De meeste tijd is verstreken met het schrijven en fantaseren over mooie vrouwen, franse wijn en goed eten hahahahahaha.
    Doe voorzichtig de laatste kilometers.

• 10 September 2013 - 21:00

Ibolya:

Alweer met een harde klap wakker gemaakt die ochtend. En de dag ervoor ook al. Het uitslapen is jullie niet gegund.Thuis dan maar weer??????

• 10 September 2013 - 21:24

Chris En Ans:

h
    Heren neem het er nog even van. Hier is het 10 graden stortregen en heel veel wind. De weg en tuinen staan gewoon blank. Dus geniet van de laatste dagen en ik hoop nog even van de zon. groet!!!!

• 10 September 2013 - 23:04

Renée:

Ja ja.
    echt nu het laatste loodje, maar wel een erg leuk loodje.
    eventjes wandelen en ook nog genieten van de natuur en de kunst onderweg.
    Zoals jullie gelezen hebben is het hier sh.... t weer dus geniet nog ff van het buitenlandse weer. Hier is het echt huillands.
    Ik heb alle verslagen nog eens nagelezen en ga echt een gok wagen, lust wel een glaasje.
    Ik houd de definitieve stand nog ff geheim en als jullie morgen/ donderdag thuis zijn, zal ik reageren.
    Geniet er nog ff van en veilige reis.
    Groet Renée