Langres - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu Langres - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Langres

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

02 September 2010 | Frankrijk, Parijs

Hallo vrienden,

vandaag lagen de temp. boven de 30 gr. Heerlijk warm dus en geschikt voor een klein rondje.
We hebben een bezoek gebracht aan Langres. Nu is het verhaal dat Montigny le Roy in het verleden Mont du veu heette. Dat kwam uit de tijd van de Gallileers uit de 10e en 11e eeuw. Montigny le Roy ligt nl op een hoge berg. Bij het naderen van de vijand werd een vuur ontstoken, zodat de omliggende plaatsen werden gewaarschuwd.
In Langres werden de poorten tot de stad gesloten.
De oude stadsmuur is nog volledig in tact. Het is geweldig om door deze plaats te wandelen. Het doet denken aan de serie Thierry la Fronde.
Ik denk dat ik toch snel een foto of 60 heb gechoten.
Ook hebben wij een bezoek gebracht aan een Baseliek/kerk.
Het was enorm groot.

Zitten we van de wandelung even bij te komen op een terras, worden we in het Nederlands aangesproken. Vraagt de man of ik toevallig in A'dam werkt," je hebt toch zo'n bekende kop" Bleek het een gepensioneerde commissaris te zijn van de recherche uit de Warmoesstraat. Natuurlijk lachen en ouwe koeien uit de sloot trekken.

Nou lui, tot zover maar weer, bedanjt voor de reacties en de foto's komen er aan hoor.

De musketiers

• 02 September 2010 - 17:13

Ed:

Leuk dat je weer ergens zo maar een nederlander tegen komt. Voor wat betrfet de koeien uit de sloot kan je hier met het regenachtige noodweer ook je hart ophalen hahaha. Blijven genieten en alles heel houden.

Groet
    Ed