"The Adams" - Reisverslag uit Beaucouzé, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu "The Adams" - Reisverslag uit Beaucouzé, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

"The Adams"

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

02 September 2010 | Frankrijk, Beaucouzé

Vanmorgen om 11.00 uur de camping verlaten. Het is droog en het zonnetje schijnt.
We hebben besloten om van de geplande route af te wijken omdat we toch wel last hebben gehad van het wisselvallige weer. Alles is redelijk droog, maar de kleding moet gewassen worden. We besluiten om naar Beaucouze te rijden, naar het Comfort hotel.
We krijgen uitgeleide van 2 motor agenten. Ze rijden voor ons door Dinan. De wegen zijn nog nat en bestaan hoofdzakelijk uit 'kinderkopjes'. Natacha geniet met volle teugen en scheurt achter de dienders aan. Hoe wel.....het is toch wel eng. Op naar de pomp, want de tank is leeg. Bij de eerste poging gaat het niet goed,want je kan niets aflezen op de display. Dan maar naar een ander pompeiland. Er moet even gekeerd worden, gelukkig ligt er voor Natacha een parkeerterrein zo groot, dat ze in 1x een bocht kan draaien. Het terrein was ong 100 x 100 meter.

Dan het gas er op. Onderweg moeten de zonnebrillen op. Het wordt lekker weer. Maar het slaat ook om. We krijgen slagregens maar we kunnen niet stoppen omdat we op de snelweg rijden. Even daarna wordt het droog en warm. De kleding droogt tijdens het rijden.

Omstreeks 16.00 uur komen we aan bij het hotel. Het ligt afgelegen en het ziet er verlaten uit. WE ZIJN BIJ DE ADAM'S!!!
De toegangsdeur is gesloten. Dan opeens gaat een stukje verderop een deur krakend en piepend open. Een lange magere bleke vrouw met zg. Peenhaar, doet de deur open. Ze verwelkomd ons. Eenmaal binnen ruiken we een sterke riolering geur. Verder ziet het er wel schoon uit. Nadat wij ons hadden ingeschreven ontvingen we de sleutel van kamer 26.
Nog voordat we kunnen vragen waar de kamer is gelegen, is de vrouw verdwenen. Gepakt met de zware koffers gaan we op onderzoek. Onze kamer blijkt te liggen op de derde etage. Het is een mooie kamer met een flatscreen aan de muur.
Binnen 10 min lagen de koffers van Natacha open en lag de inhoud verspreid door de kamer. Er werd een lijntje gespannen tussen het raam en de deur van het toilet. Kort daarna leek het wel vlaggetjes dag in Scheveningen.
Daar onder stonden onze bedden.
Na de was en ons zelf hadden opgefrist zijn we op pad gegaan. Na 15 min. Lopen zien we plotseling: "Buffelo gril". Geweldig! Natacha deed zich tegoed aan 3 verschillende stukken biefstuk terwijl ikzelf een T-bone nam van 400 gram. Heerlijk. Ook het bier was prima. Alles bij elkaar genomen was de rekening 48 euro.
Daarna zijn we retour gegaan naar het hotel. Omdat we van de route waren afgeweken, hebben we een hulplijn moeten inzetten. Het thuisfront hielp ons aan een camping in Vierzon.
Daar gaat de rit dus morgen heen.
Tot zover.