01-09-2013, 9e reisverslag. Carcassonne - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 01-09-2013, 9e reisverslag. Carcassonne - Reisverslag uit Carcassonne, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

01-09-2013, 9e reisverslag. Carcassonne

Door: DJ & EvL

Blijf op de hoogte en volg DJ

01 September 2013 | Frankrijk, Carcassonne

Zondag 1 september 2013 9e reisverslag.
Hallo trouwe lezers,
Hier alweer ons verslag van dag 9! Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt hè. Een nieuwe dag, een nieuwe maand en dus ook een nieuw stukje proza. Deze dag boezemde ons al een tijdje een beetje angst in want vandaag rijden we van onze camping in Limoges naar Carcassonne. Een afstand van iets meer dat 300 km die normaal gesproken maar zo’n 3 a 3,5 uur in beslag zou hoeven nemen. Maar wij zijn echte Hollandse motorrijders en die mijden de Franse tolwegen a) omdat het leven zoal duur genoeg is en b) om die Fransen vooral toch maar niet te spekken. Daarom onze Tom Toms ingesteld om alle wegen te benutten m.u.v. die tolwegen dus. Hierdoor werd onze rit ineens een hele zware want de 300 km zou ongeveer 6 uur in beslag gaan nemen. Extra zwaar omdat de meteorologen een max. temperatuur van ruim 28 graden aan hadden gegeven. Daarom zouden wij extra vroeg vertrekken maar daar kwam echter niet zoveel van terecht. Allereerst was het een vochtige nacht geweest en moest te tent eerst even wat drogen. Daar kwam bij dat we ons op de camping bestelde stokbroodje pas na 09.30 uur konden ophalen. Rare jongens die . . . . Enfin, rond 11.00 uur crosten wij het campingterrein af op weg naar het zonnige zuiden. Het was toen al zo”n beetje 25 graden. Eerst nog even goedkoop getankt bij Le Clerc en daarna snel verder. Onderweg moesten wij noodgedwongen vanwege de hitte een paar keer een wat langere pauze nemen om het nodige vocht binnen te krijgen en ook om het been van Dirk een beetje rust te geven. Al zal hij dit niet zo snel toegeven! In tegenstelling tot de Franse motorrijder, dragen wij wel onze motorjas, motorbroek, laarzen en handschoenen. Na al die uren sturen bleken onze zo zacht gedachte zadels opeens niet zo zacht meer! Omdat je tijdens een lange rit ook wel eens wat wil eten, bedachten wij om nu maar eens een McDonald’s te gaan bezoeken. Dat viel helemaal niet mee want telkens wanneer wij zo’n bekend groen MaDonalds bord langs de weg tegen kwamen, hadden wij te weinig tijd om alle tekst daarop te lezen en wisten we dus niet waar heen te rijden. De aanwijzingen stonden ook alleen maar op de voorkant zodat achteromkijken ook geen soelaas bood. Na eerst nog enkele keren achter enkele kleine oude franse autootjes met geringe snelheid, een ernstig rokende en vervuilende touringcar en een franse huismoeder die opeens de weg niet meer wist te hebben gereden, kwamen we rond 19.00 uur aan bij ons geboekte Ibis hotel. Thank God dat we onze tent deze keer niet op hoefden te zetten. Groot was onze verrassing dat direct achter het hotel een McDonald’s was. Daar dus eerst maar even naar toe gegaan en onze magen gevuld met het beende fast food. Minder geslaagd was het volledig gesmolten kuipje boter dat ik in mijn topkoffer opgeborgen had en dat ernstig had weten te lekken waardoor onder de douche eerst enkele kledingstukken gespoeld moesten worden. Terwijl ik dit berichtje type, ligt Dirk al lekker op z’n bed te ronken om morgen weer helemaal fit aan het ontbijt te kunnen zitten.
Morgen staat er maar een kleine rit naar Agde van ongeveer 150 km op het programma waardoor wij het nu weer lekker rustig aan kunnen doen. In Agde, dat aan de Middellandsezee kust ligt, zullen wij een paar dagen blijven. Een ware straf met de beloofde temperaturen van 30 graden in het vooruitzicht.
Tot de volgende keer.

• 02 September 2013 - 11:05

Renée:

hoi hollandse motormuizen,
    jaja, zo kan het verkeren in het Franse land. Langzaam verkeer houdt soms op.
    Maar jullie zijn in Carcassonne aangekomen.
    Niet FF het stadje ingegaan, hadden ridder blauw en ridder rood aan een of ander ridder-tournooi mee kunnen doen . Maar volgens mij waren de stalen rossen ook moe en hadden rust nodig. hihi.

lekker genieten hoor.
    Groet Renée

• 02 September 2013 - 11:33

Chris En Ans:

heel veel mooie dagen nog fijne tijd groetjes.

• 02 September 2013 - 21:44

Ibolya:

Hoi Hoi

Eerst klagen over de regen en dan over het warme weer.......echt nederlands. Maar ik hoop dat jullie het verder wel naar juliie zin hebben. En Dirk uitgeslapen?
    gr

• 02 September 2013 - 21:55

Ibolya:

Leuk hoor al die verslagen en foto's! Veel rij-plezier nog .