update - Reisverslag uit Cabourg, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Cabourg, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

update

Door: kasteelzicht

Blijf op de hoogte en volg DJ

24 Augustus 2010 | Frankrijk, Cabourg

Hallo, thuis blijvers. Ik had vanmorgen nog een aardig stukje getikt maar helaas is deze proza verloren gegaan. Dus effe opnieuw. Het gaat prima hier en het weer zit ons aardig mee. Het is heerlijk warm en het waait af en toe. Het wil af en toe bewolkt worden, maar het is nog steeds droog.
Na Allo te hebben verlaten, zijn we aangekomen in een chique hotel. Ja ik heb wat met series, deze lijkt wel op Fawlty Towers. Geweldig. Gisteren zijn we naar de D-day stranden geweest. Het leek wel of de tijd stil stond,of we deel uitmaakten van de film, Band of brothers. Verder hebben we een bezoek gebracht aan het Memorial van de Amerikanen. Het was ongelovelijk. Duizenden graven van gesneuvelde jonge jongens.a. New York, Ohio. Ook hebben we een bezoek gebracht aan musea. Het is een echte aanrader om de sfeer van vroeger te proeven.
Ook weten ze absurde prijzen te rekenen voor een simpele maaltijd. Voor een glaasje cola betaal je 4 euro,en als dan 52 euro armer bent, ga je op zoek naar een snackbar.
Al met al een geslaagde dag met een afscheids diner van Ed en Erik. Het was bere gezellig maar een paar biertjes kostte toch gauw 70 euro.
Ondanks wisselen van geld,had Natacha nog steeds geen 50 eurocent om te ducken. Ed, ze houd het te goed. Nou, tot zover maar weer. Ed Erik bedankt voor de gezelligheid,jullie zijn weer veilig thuis. Gr. Dirk / Natacha / Marja.

  • 24 Augustus 2010 - 20:53

    Erik:

    Na een kleine acht uur op de motor te hebben gezeten waren we rond half 6 weer veilig thuis aangekomen. Onderweg veel wind dus het was voor Ed moeilijk om die "leopard" plat in de bocht te leggen. Iets was Natacha zonder probleem wel lukt, haha. Ik heb nergens last van alleen een beetje "zadelpijn". (is niet door Ed veroorzaakt). De rest na veel rijplezier toegewenst met de nadruk op plezier.

  • 24 Augustus 2010 - 21:12

    Ben:

    Nou zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin en beter weer als bij ons dus het lijkt me perfect.En ja, die prijzen in Frankrijk dat was bekend maar wat maakt het uit je bent tenslotte op vakantie.

    Doe voorzichtig vertrouw alleen jezelf op de weg en niet de overige weggebruikers dan komen jullie ook weer veilig thuis.

    Gr
    Ben

  • 24 Augustus 2010 - 22:16

    Monique:

    Gaaf joh! Dat jullie het zo naar jullie zin hebben.Vandaag lekker getraind rustig op club met hondjes.Maar chef heeft zijn best gedaan op de helper John. En met veel wind en later wat regen.Tot gauw gr Monique

  • 24 Augustus 2010 - 22:51

    John:

    Erik en Ed al weer thuis...waren ze jullie nu al zat??hahaha Lijkt me zeker indrukwekkend de Memorial. Vakantie kost altijd geld.. ik weet nog wel een toko waar een biertje €1,25 kost en broodje frikandel €1,00.. ergens in Maarssen langs de snelweg. Voor jullie gemoedsrust, ik heb tijdelijk mijn eigen pak kunnen regelen..hondjes kunnen dus bijten!!! Veel plezier en nog veel veilige km.

    Groetjes John

  • 25 Augustus 2010 - 06:39

    Ed:

    Ondanks de soms felle windstoten een prachtige rustige rit naar huis gehad. De brug bij Le Havre is en blijft een bezienswaardigheid en mooi om er over heen te rijden. Eerste nacht thuis zonder mijn "slapie" Erik. Eindelijk een nachtje zonder gesneurk. Het is een mooie tijd geweest waaraan ik leuke herinneringen heb overgehouden en acht het beetje geld wat je hebt moet je ergens aan uitgeven. In leuk gezelschap gaat dat wat sneller. BIER !!! Rijders geniet nog van de rit en houdt het veilig.

  • 25 Augustus 2010 - 17:42

    Erik:

    Ben inmiddels al weer een dagje thuis en ook ik mis mijn "slaapgenootje" Ed. En laten we het maar niet hebben over het snurken. Reis was in ieder geval zeer de moeite waard en voor herhaling vatbaar. En wie weet laat ik me ook verleiden om een leopardtank aan te schaffen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cabourg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

31 Augustus 2011

Camping Le Bellon

31 Augustus 2011

Rivier " Le Cher"

08 September 2010

Herinneringswandeling

07 September 2010

Nieuwe foto's

05 September 2010

camping
DJ

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 29459

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 04 Juli 2014

Camperen in Frankrijk

24 Augustus 2013 - 12 September 2013

Derde Franse Tour

03 September 2011 - 14 September 2011

Tweede reis

21 Augustus 2010 - 09 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: