Amboise, 27-08-2013, 4e reisdag - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu Amboise, 27-08-2013, 4e reisdag - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Amboise, 27-08-2013, 4e reisdag

Door: DJ & EvL

Blijf op de hoogte en volg DJ

27 Augustus 2013 | Frankrijk, Amboise

Dinsdag 27 augustus 2013
“De motorrit”
Hallo beste luisteraars en lezers,
Allereerst willen wij laten weten dat wij het ontzettend leuke reacties van jullie hebben mogen ontvangen. Het is leuk om dit te lezen en hoe meer hoe beter. Nogmaals allen dank.
Vanochtend in Arromanche eerst rustig wakker geworden en daarna relaxt een lekker ontbijtje klaargemaakt. Het inpakken van de tent en alle spullen kostte ons een straf uurtje maar om 10.30 uur bestegen wij al ons stalen ros en vertrokken wij voor een lange rit richting een camping in Amboise. De motorrit was fantastisch, we zijn door veel dorpjes gereden waar je geen kip op straat zag; echt Frans dus. Waar al die mensen zijn is mij een raadsel. We hebben ook lange stukken ver prima wegen dwars door bossen gereden waar we de wegligging van onze BMW’s flink hebben getest en ik moet zeggen dat ze de test goed doorstaan hebben. Even voor twaalf uur zijn we gestopt bij een Carrefour om een stokbroodje, boter en beleg te kopen om op de parkeerplaats op te eten. Omdat ik (Eljos) dringend naar het toilet moest, heb ik de boodschappen gehaald en van de caissiaire gehoord dat ik daar wel even naar de wc kon. Nadat ik snel even de gekochte spullen aan Dirk buiten gaf en mij omdraaide om weer naar binnen te gaan, bleek de deur op slot en de lichten uit. De winkel was snel dicht gegaan zodat het personeel van hun welverdiende siesta konden genieten. En dat is niet alles wat effe tegen zat. Toen ik (Eljos) mijn oordopjes zocht, moest ik eerst mijn broek op straat laten zakken omdat de dopjes zich hadden verstopt in de voering van mijn broek. Dit schouwspel werd gade geslagen door een stelletje dames die aan de overzijde van de weg in een snackbar zaten. Het kwam op mij over als het stukje van de Cola reclame.
Eenmaal in Amboise werden wij verrast door het uitzicht op een enorm schitterend kasteel en onze camping ligt hier vlakbij waar alles ook een beetje chic de friemel is. ’s Avonds de locale supermarkt geplunderd voor wat eten en vooral om de wijnen te proeven.
In totaal hebben wij vandaag zo ‘n 375 km afgelegd, via lokale wegen in 4 ½ uur. Inmiddels zijn we ruim 1000 km van huis.
Groeten van ons.

  • 28 Augustus 2013 - 12:57

    Chris En Ans:

    Ja hoor weer heel mooi allemaal daar. dus vooral veel foto,s maken, vinden wij leuk!!!
    Nu maar hopen dat jullie vaker een toilet tegen gaan komen. Het valt anders zo op die broek zo open op de grond, en dan net doen of de oordopjes erin zullen zitten ja ja. Maar goed de boel is lekker gelucht en op naar de volgende locatie wij zijn benieuwd. Heel veel geniet plezier ook weer deze dag. Lieve groetjes vanuit Duivenkamp!!

  • 28 Augustus 2013 - 13:12

    Trudi Van Leusden:

    Hoi, hoi heren,

    het ziet er heel sprookjesachtig uit!

    Groetjes,

    Vanuit Breukelen

  • 28 Augustus 2013 - 14:01

    WoutdeWout:

    Eljos, ik heb je nog zo gewaarschuwd. Vanaf 12.30 uur ligt Frankrijk plat. Lichten gaan uit, deuren gaan dicht, alles vergeten en een ieder spoed zich huiswaarts of naar het restaurant om een menu du jour te nuttigen. Als je slechte dingen in gedachten hebt doe het dan in Frankrijk tussen 12.30 en 15.00 uur. (Behalve hard rijden !!)

  • 28 Augustus 2013 - 16:30

    Pippa Van Leusden:

    Hoi paps,

    Zo te zien en te lezen zijn jullie volop aan het genieten:)!
    Leuk om de reis verslagen te lezen!
    Robert en ik zijn momenteel in Gent. Het is hier erg mooi weer
    dus onze mini vakantie is ook erg genieten.

    Liefs en veel plezier nog!
    Robert en pip


  • 28 Augustus 2013 - 17:16

    Renée:

    Hi heren,
    geweldig niet. en vooral dat uitzicht op het kasteel. Ik heb daar ook gezeten vorig jaar met Rick, echt helemaal toppie.
    Het lijkt dan ook of de tijd heeft stilgestaan als je in en rond het kasteel bent.
    Maar Eljos, dit overkomt je niet nog eens. Jij houdt de tijd in Frankrijk goed in de gaten nu.
    Lekker genieten van weer en route en omgeving. Komt alles goed. Ik wacht op het volgende reisverslag.
    Groet Renée

  • 28 Augustus 2013 - 19:19

    Arjan:

    Goed om te lezen dat Eljos de Franse dames nog zo in vervoering brengt ;-)
    Als het bij jullie net zo'n lekker motorweer is als hier, hebben jullie meer mazzel dan wij (die nu moeten werken).

    Groeten, Arjan

  • 28 Augustus 2013 - 20:25

    Ed:

    Ik heb via de gendarmerie een verzoek gekregen om de verblijfplaats bekend te maken van een man die te pas en te onpas zijn broek laat zakken op franse straten en parkeerplaatsen. Hij zou in gezelschap zijn van een man genaamd Lejeun. Wanneer jullie willen dat dit geheim blijft lijkt het mij redelijk om te stellen dat ook ik omkoopbaar ben. Mijn prijs noem ik (nog) niet.
    Blijf genieten en houdt de zaak heel.
    En ohw ja, mochten jullie het nog niet weten tussen de middag is in Frankrijk alles gesloten hahahahaha proest gil hahahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

DJ

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 29456

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 04 Juli 2014

Camperen in Frankrijk

24 Augustus 2013 - 12 September 2013

Derde Franse Tour

03 September 2011 - 14 September 2011

Tweede reis

21 Augustus 2010 - 09 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: