Amboise, 28-08-2013 5e reisverslag - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu Amboise, 28-08-2013 5e reisverslag - Reisverslag uit Amboise, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Amboise, 28-08-2013 5e reisverslag

Blijf op de hoogte en volg DJ

28 Augustus 2013 | Frankrijk, Amboise

Amboise, 28-08-2013 reisverslag 5.

‘Allo, allo’,
Vannacht heerlijk geslapen. Of dat nu van de wijn komt of van de vermoeidheid of van de sterke verhalen, dat laten we maar in het midden. Een ding is zeker, we zijn uitgerust en we hebben ook nog een wifi gevonden, daarom maar even alle berichten bijgewerkt.
Het was zeker 09.00 uur toen we ontdekten dat we nog in leven waren. Gisteravond nog even Amboise onveilig gemaakt en heerlijk genoten van de tijd uit de 17 eeuw. Wat een kasteel zeg. Dat is met geen pen te beschrijven, dus maar op de laptop gedaan. Muren zo dit,dat je met een auto er overheen kan rijden. Bovendien zijn ze enorm hoog.
Wij zitten op de camping werkelijk op een eiland. Na het plunderen van de plaatselijke supermarkt zijn wij over de brug terug gelopen naar de camping. Onder de brug stroomde water met een behoorlijke kracht.. Het kijken op deze brug was echter van korte duur. Of het nu lag aan onze Axe of aan onze lichaamsgeur, maar we werden door een kleine tien miljoen muggen aangevallen. Dan maar snel door naar de camping.
Het was in de kleine uurtjes een oase van rust. Vandaar het late opstaan.
Vandaag maar eens even genoten van de dingen die we bezaten. Stralend mooi weer ging daaraan vooraf. Op de camping werd het rustig en de trekkers verlieten voortijdig het toneel. Het was mooi om even klusjes te doen alsmede de was.
De navigatie van de motor van Dirk had hem even in de steek gelaten, dus een simpele reparatie werd uitgevoerd. Het bleek uit eindelijk aan een vuil zekeringetje te liggen. Ook de accu’s van telefoons en headsets kon worden geladen. We hebben er een echte rustdag van gemaakt en heerlijk in de warme zon gezeten. Dat is dan ook wel op de foto’s te zien.
Vanavond staat nasi op het menu en gaan we ons voorbereiden op de tocht naar Limoges. Misschien nog even bij oude kennissen lang in Le Monteletang. Verder naar het dorp Oradour sur Glane en naar een groot stuwmeer om even van het water te genieten.

• 28 Augustus 2013 - 23:11

Gerda:

Hallo,fijn te horen dat jullie genieten van jullie trip.Ja mannen de was enz .moet ook gedaan worden.Thuis gaat het een stuk gemakkelijker hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!en het koken ook!!!!!!!!!!!!!.
    Dick ik had toch gedacht,dat je meer lef zou hebben om je gesponserde MANKINI te showen,maar misschien straks aan het strand bij Agde.
    Nog problemen gehad met je knie ?
    Nou mannen neem maar een paar lekkere wijntjes, dan is het net alsof je heerlijk thuis in je bedje ligt i.p.v een dun matje in een tent!!!!!!
    groetjes

• 29 Augustus 2013 - 00:12

Chris En Ans:

ja hoor alles werkt weer, ik kon even niet reageren. Vraag niet waarom, zal wel een storing geweest zijn. Maar ikke ben er weer, fijn te zien dat jullie het zo goed hebben. En wat een kastelen zeg, leuk voor een tweede huisje ahaha. En de foto,s zijn heel leuk, al zit Dick op 1 foto niet zo charmant. Maar je kan niet alles hebben hé. Maar de foto met die groene banden poehhhhh. Wat zal jij een bekijks hebben!!!!Nou luitjes slaap lekker en morgen weer een hele mooie dag gewenst, maar doe wel voorzichtig. Groetjes van ons.

• 29 Augustus 2013 - 11:10

Trudi Van Leusden:

Ja, dikke muren heb je wel nodig tegen de beruchte Engelse boogschutters!
    Hebben jullie de was droog kunnen krijgen?

• 29 Augustus 2013 - 13:32

Jan Vroegindewey:

Mooie foto's mooie reis en mooi weer, wat wil een mens nog meer?
    Geniet van de trip, en blijf foto's en verhalen posten.
    Groeten uit een mooi en warm 22-25 Graden Ommen

• 30 Augustus 2013 - 09:21

WoutdeWout:

Limoges, de hoofdstad van het departement Limousins. Vergeet dus niet een stukje vlees te halen bij de ambachtelijke slager van het Limousin-rund. Limousins heeft geen rode wijn traditie dus raad ik de witte Marques de Riscal Limousin Reserva aan. Een culinaire belevenis.
    Santé en goede reis.

Nu ik jullie verhalen lees, krijg ik toch ook heel erg zin om ook een weekje naar Frankrijk af te reizen. Ik heb besloten om dat ook te doen onder het motto “Carpe Diem”. Jullie weten het: Vanaf 4/9 t/m 9/9 van harte welkom op Encarion in de Gers. www.encarion.info
    Is wel een stukje de andere kant op, richting zuid/westen.
    WoutdeWout.