Limoges, 29-08-2013 6e reisverslag - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu Limoges, 29-08-2013 6e reisverslag - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Limoges, 29-08-2013 6e reisverslag

Door: DJ & EvL

Blijf op de hoogte en volg DJ

30 Augustus 2013 | Frankrijk, Limoges

Donderdag 29 augustus 2013
Vanochtend in Amboise eerst nog even lekker een eitje gebakken en genoten van het mooie zonnetje. Daarna in recordtempo de tent afgebroken en ingepakt. Het lijkt wel dat mijn motor steeds zwaarder bepakt wordt en ik vermoed dat Dirk mij steeds meer spullen laat meeslepen! Kan misschien ook met de flessen wijn te maken hebben. Enfin, rond 11.00 uur vertrokken en een mooie relaxte rit gereden naar de volgende stop, een camping in Limoges. Onderweg wel een stuk of drie sloperijen gezien met allemaal Honda motorfietsen; kennelijk laat de kwaliteit van deze fietsen toch te wensen over. Onze navigatiesystemen leidden ons richting camping maar eenmaal op het bewuste punt aangekomen, stonden we op een parkeerplaats bij Le Clerc. Vreemd, want daar zouden we toch echt niet kunnen slapen. Na enig speurwerk, en het volgens van ons gezonde verstand, verder gereden en achter de supermarkt een klein weggetje gevonden dat uiteindelijk bij de camping uit kwam. Zoals kennelijk gewoon is in Frankrijk liet de bewegwijzering het weer eens totaal afweten. Gelukkig uiteindelijk toch op de camping gearriveerd. En geen minuut te vroeg want de zon scheen moordend op ons motorrijders neer en de temperatuur in onze lederen pakken was aardig opgelopen. Na aanmelding bij de receptie kregen wij nummer trente (13) toegewezen en werden wij door een vriendelijke Fransman in een soort golfkarretje voorgereden naar onze verblijfsplek. Daar ons eerst van wat kleding verlost en weer snel de tent opgezet. Daarna vond Eljos het hoog tijd om eerst even naar zijn Trudi in Breukelen te bellen om alle belevenissen uit eerste hand te vertellen. Om onze digitale apparatuur van de broodnodige stroom te voorzien, had Dirk een solarpack aangeschaft dat zich in de zon oplaadt waarna je de laptop en gsm’s kunt opladen. Deze solarpack had Dirk bij onze tent in de zon neergezet waarna wij boodschappen zijn wezen doen. Toen wij na ongeveer een uurtje terugkwamen, bleek de solarpack verdwenen. Onmiddellijk zijn wij begonnen met het ondervragen van de overige campinggasten maar toen dat niets opleverde is Dirk maar eens bij de receptie gaan navragen. Door de oude man achter de balie werd ten stelligste ontkend dat zo’n ding gevonden was (hij zei steeds mes non, mes non …je ne c’est pas) maar nadat Dirk het buiten nogmaals aan een andere (jongere) medewerker gevraagd had, kreeg hij het solarpack, waar hij zo erg aan gehecht is, terug! Bij de bewuste Le Cler supermarkt eerst nog even een nieuw luchtbed aangeschaft omdat ik op het van huis meegenomen luchtbed s Morgens op de grond wakker werd. (Sorry Pippa) Die avond rond 23.00 uur de slaapzak ingekropen wat eigenlijk een beetje vroeg is maar het was een heldere sterrenavond en de temperatuur liep snel terug. Dat heb met name ik (Eljos) gemerkt want vanwege de koude moest ik er deze nacht wel drie keer uit. Voor diegenen die denken dat ik een watje ben . . . de temperatuur viel terug naar zo’n 5 a 6 graden. Geen weer voor een blanke dus! Untill tomorrow!!

• 30 Augustus 2013 - 23:24

Renée:

he heren,
    jullie maken ook vanalles mee. Gelukkig dat Dirk doorgevraagd heeft, anders zaten jullie snel zonder stroom.
    En trente is 30 en treise is 13'; het is maar dat jullie het weten.
    Ben zeer blij met de foto's, kan ik zien dat de mankini toch dienst doet. hihi.
    Blijf ervan genieten, ik lees met plezier jullie avonturen.
    Groet Renée

• 31 Augustus 2013 - 00:22

Chris En Ans:

Hey boy,s het is allemaal wat zeg,maar gelukkig konden jullie even goed speurwerk doen. En ja wie durft dan nog te ontkennen, zelfs geen fransman.
    Fijn dat jullie het naar de zin hebben, en mooi weer. Alleen s,nachts iets minder, best wel koud. En ja aangezien jullie niet van de boys zijn, zal het wel koud blijven in de slaapcabine. Nou nog heel veel plezier en geniet van alle het mooie. Wij wachten gewoon weer op het volgende verslag, groetjes van hier.

• 01 September 2013 - 19:29

Arjan: