'allo, allo' - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van DJ Jong - WaarBenJij.nu 'allo, allo' - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van DJ Jong - WaarBenJij.nu

'allo, allo'

Door: Dj & EvL

Blijf op de hoogte en volg DJ

17 Augustus 2013 | Nederland, Maarssen

Halowa,

Nog heel even en dan is het zo ver. Dan gaan de beste crime fighters van het westelijk halfrond, undercover, naar het zuiden en wel naar Frankrijk op de motor.

Niets, maar dan ook niets hebben wij aan het toeval overgelaten, zelfs de undercover zwembroeken van Borat maken deel uit van de bagage.
(hahaha, sponsor thx !!)

Via de invasie stranden van Normandië gaat de reis onder andere naar Amboise en Limoges. In de omgeving van Amboise gaan we overnachten op een eiland vlak voor een schitterend kasteel. Nabij Limoges gaan we naar Oradour sur Glane, (oorlogsmuseaum, geheel dorp) het stuwmeer La Lac Vassiviere en sluiten het af met een bezoek aan de grotten van De Villars. Hierna vervolgen we de reis naar Carcassonne om vervolgens in de richting te gaan naar Agde.

In Agde gaan we even op het strand relaxen.

Daarna gaan we via de hoogste brug van Europa nabij Millau weer in de richting van het Noorden. Clermont Ferrand, Saint Péreuse en Langres staan dan op het menu. Volgens onze 'bandenboer'staat daar een mooie route te wachten. Tot slot gaan we naar Metz en vervolgens naar Luxemburg. In Hoscheid gaan we nog even de benen strekken en een Mariniers route lopen door de Ardennen. Na voordelige inkopen zullen we de reis voortzetten naar huis en de planning is om op donderdag, 12 september 2013 weer thuis te komen.

De reis zal grotendeels gemaakt worden over de bekende N en D wegen in Frankrijk. Dus lekker binnen door en je als 'God in Frankrijk' voelen.

Om een voorproefje te geven van onze eerste overnachting, kijk dan even op http://www.abbaye-valloires.com/.......misschien wil je wel mee !!!!

Veel lees en kijk plezier de komende tijd, groeten van Snuf en Snuitje.....

• 17 Augustus 2013 - 17:38

Ed:

He kerels,

Goede vooruitzichten. Mooie route en ik hoop mooi weer. Zal met enige regelmaat jullie verslag lezen.
    Ik neem aan dat de ijzeren paarden in topconditie zijn en al een beetje staan te trappelen.
    Doe voorzichtig geniet ervan en kom heelhuids terug.

Groet van Wij

• 17 Augustus 2013 - 18:01

Ben:

Hè nou het is weer gelukt om hem in de lucht te krijgen en ook mijn email adres is zelfs gekoppeld, zijn we al verder als vorig keer. Spreek je waarschijnlijk voor die tijd nog wel even. Zo niet dan een veilige reis, mooi weer en behouden thuiskomst. Gr. Ben

• 17 Augustus 2013 - 21:06

Eljos:

Dirk, wat een super leuk verkooppraatje. Als de helft hiervan waar is (en ik weet dat dit zo is) dan staat ons een fantastische motorvakantie te wachten. Wat ik alvast gepakt heb zijn mijn zwembroek, teenslippers, badhanddoek en zonnebrandcrème. Of klopt het toch dat we ook nog andere dingen gaan doen buiten het liggen op het stand?

• 17 Augustus 2013 - 23:34

Renée:

Nou gelukkig dat de motors in orde zijn. kan het grote reizen beginnen.
    Ga er beide erg van genieten en ik wil die foto's zien, hoor. Waarschijnlijk staat het jullie beter dan Borat! ! !
    Geniet van het franse baguette, fromage et jambon, bière ou vin, solleil et plage, et les routes.
    Groet en ik blijf jullie volgen.
    Renée

Ibolya:

Heel veel rij+ plezier!

• 25 Augustus 2013 - 17:04

bonjour messieus,

comment ca va??? hoe gaat het??
    1e dag lekker gecoursed?? en nu in de abdij. Ben benieuwd of de nonnen jullie nog kunnen bekeren. hihi
    Nou geniet er in ieder geval maar van. Hoor graag hoe het gaat.
    Groet Renée

• 25 Augustus 2013 - 18:17

Woutdewout:

Twee dagen onderweg en nog niets gehoord. Gaat alles nog wel goed ?

• 26 Augustus 2013 - 17:53

Heren,
    is Frankrijk WIFI-vrij? Misschien bij MC Donalds ff proberen. Neem je een keerje patat jullienne. hihi
    Ben reuze benieuwd hoe het daar is. Hoe waren de stranden en bunkers van de invasiestranden??? Indrukwekkend?? Goede reis verder!
    groet Renée