Abdy 24-08-2013 1e reisdag - Reisverslag uit Argoules, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu Abdy 24-08-2013 1e reisdag - Reisverslag uit Argoules, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Abdy 24-08-2013 1e reisdag

Door: DJ & EvL

Blijf op de hoogte en volg DJ

26 Augustus 2013 | Frankrijk, Argoules

Zaterdag 24-08-2013
Allo mes amices,
Vanmorgen was het dan eindelijk zover, onze grote wereldreis per motor is begonnen. Toen we vanochtend vertrokken, scheen de zon overdadig dus alle voortekenen waren uitstekend. In Nederland liep alles vlotjes maar eenmaal in Belgie kon onze zonnebril al snel de koffer in en vielen de eerste regendruppels op ons neer. Door onze jarenlange training deerde dat ons natuurlijk nauwelijks en fluitend reden we verder. Eenmaal de grens over en in het land van de (Franse) zon, kwam het met bakken uit de hemel en waren zelfs wij genoodzaakt om even een versnapering in een café te halen. Gelukkig hebben zowel Dirk als ik vorige week een super regenband laten monteren en die hebben de test goed doorstaan. Ons eerste slaapverblijf is in een abdij; Abbaye de Valloires en dat is super. We wanen ons in de 17e eeuw en Dirk heeft mij zelfs al de biecht afgenomen in de bijbehorende kerk die overigens erg indrukwekkend is. Ik hoop dat het helpt want morgen staat ons al weer vroeg de tweede etappe te wachten richting Arromanches aan de kust. Daar gaan we onze tent uitproberen en hopelijk hebben we niets essentieels vergeten. Ondanks alle pracht en praal van de abdij en omgeving, was er ook een kleine schaduwzijde: er was op geen enkele manier aan een avondmaaltijd te komen zodat we ons overlevingspakket al direct hebben moeten aanspreken bestaande uit stroopwafels, Pijnenburg ontbijtkoek en twee halve liter blikken bier.

• 27 Augustus 2013 - 13:25

Ina:

Allo!
    Maar jongens, meestal moet je toch zelf eerst de tuin in bij zo'n abdij en vervolgens naar de keuken?!

groetjes,Ina

• 28 Augustus 2013 - 10:29

Trudi Van Leusden:

jullie zijn niet tot monniken bekeert? Ondanks al dat pracht en praal!