11e reisverslag, 05-09-2013, Clermont Ferrand - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 11e reisverslag, 05-09-2013, Clermont Ferrand - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

11e reisverslag, 05-09-2013, Clermont Ferrand

Door: DJ & EvL

Blijf op de hoogte en volg DJ

05 September 2013 | Frankrijk, Clermont-Ferrand

5 september 2013, Clermont Ferrand, 11e reisverslag.
Met weemoed in ons hart hebben wij vanmorgen afscheid genomen van onze fantastische stek op de camping in Vendres Plage. Het is echt een te gekke camping en we hebben een hoop tijdelijke vrienden opgedaan. Zo raakten wij in gesprek met een stel Hagenezen en naast hun een stelletje uit Schagen. Echt leuk vooral toen de man uit Schagen hoorde wat wij allemaal met onze motoren hadden gedaan en waar wij allemaal waren geweest. Hij was in hart en nieren een Honda fan, maar bekeerde zich spontaan en gaat nu kijken naar een BMW 1600. Zijn plan was om de motor de volgende keer op een aanhangwagen mee te nemen naar Vendres om daar te gaan toeren…..
Ook onze tijdelijke Franse buren kwamen vanmorgen afscheid nemen en bedankte ons voor de gezelligheid. (Er zijn toch ook nog leuke en gezellige Fransen!)
Zo rond de klok van 12.00 uur verlieten wij uiteindelijk de camping. Van onze Marja v T. vernamen we via internet dat het erg mooi was in het dorpje Millau, een plaats die wij over de hoogste brug van Europa zouden zien. We besloten het stuur om te gooien en de afdaling naar het stadje in te zetten. Wij zaten op een hoogte van ruim 1100 meter. Via talloze haarspelt bochten kwamen wij in het dorpje uit. Marja, bedankt voor de tip, echt geweldig. Van de brug en hoogtes hebben we mooie foto’s kunnen maken. Misschien ook wel een filmpje middels de boordcamera op de motor.
Hierna vervolgden wij onze rit over de bekende RN wegen van Frankrijk in de richting van Clermont Ferrand. Het was een adembenemende rit met vele klimmen en afdalingen. De motoren snorden als van ouds onder ons en gaven ondanks de oplopende temperaturen geen kick. In de zon liep de temperatuur regelmatig op tot boven de 40 graden.
Uiteindelijk kwamen wij rond de klok van 18.30 uur aan bij het hotel. Bij het inchecken bleek plotseling dat wij een dag te vroeg waren!!!!!! He ..???uhauw!!!*** wat nou?
Doordat deze reis uit twee delen bestond, 1e naar Millau en als 2e naar Clermont FD, had exel de datum door genummerd…….wat ons bij het boeken van de hotels niet was opgevallen. Gelukkig kon men nog een plekje voor ons vinden en konden wij kamer 310 benutten.
Uitgeput, nat van het zweet en hongerig stonden wij bij de lieftallige receptioniste die ons vervolgens een kortingbon toe schoof van “Buffalo Grill”. Dit geweldige restaurant was nota bene naast het hotel gelegen. Dus…..snel douchen op naar de steak. Rond de klok van 19.00 uur was het nog steeds 37 graden buiten…zie foto’s..
Vervolgens hebben wij ons reisplan moeten bijstellen omdat we anders een dag eerder thuis zouden komen. Hierna telefonisch contact opgenomen met een dame uit Fazantenkamp, die een buitenhuis heeft in Saint Pereuse. Zij vond het ontzettend leuk om ons te verwelkomen en we kunnen op haar landgoed overnachten….nou een avontuur is geboren……morgen meer……
En weer bedankt voor de ontzettende leuke mails en berichten…ook wij vinden het leuk om de commentaren van jullie te lezen hoor……toppie.
Hasta mañana!

• 06 September 2013 - 00:21

Chris En Ans:

Hallo daar fijn dat jullie zo genieten. Maar wat een hitte, ook hier erg warm.
    Vanaf 1949 niet meer zo warm geweest op 5 September in Nederland.
    Jullie zijn ook al in Milau geweest dat is echt ongelooflijk volgens mij.
    Nou doe verder rustig aan, het is te warm om je druk te maken.
    Ene dat eten zag er verdomd goed uit, glaasje wijn erbij en gaan met die banaan.
    Nou mannen veel plezier en tot het volgende verslag.
    Groetjes van uit Duivenkamp!!

• 06 September 2013 - 08:42

Ed:

He bourgondiers zo te lezen hebben jullie het ondanks de warmte het goed naar jullie zin. Onverwacht toch nog leuke dingen. Dat is volgens mij een verademing voor Eljos want Dirk is over het algemeen niet zo leuk en gezellig ;). Een nachtje extra is niet verkeerd. Even lekker uitrusten bijkomen en dan op naar het Noorden. Geniet ervan.
    Groet,
    Ed

• 06 September 2013 - 20:46

Arie:

Ziet er allemaal super uit mannen. Ik geniet van jullie verhalen. Wanneer zijn jullie terug?