12 reisverslag, Saint Pereuse, 06-09-2013 - Reisverslag uit Saint-Péreuse, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 12 reisverslag, Saint Pereuse, 06-09-2013 - Reisverslag uit Saint-Péreuse, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

12 reisverslag, Saint Pereuse, 06-09-2013

Door: DJ & EvL

Blijf op de hoogte en volg DJ

06 September 2013 | Frankrijk, Saint-Péreuse

Reisverslag 12 Saint Pereuse 6 september 2013-09-06

“De Buurvrouw”
Hallo vrienden. Alweer het 12 reisverslag. We gaan nu hard in de richting van het einde van de vakantie. Na heerlijk te hebben geslapen in het hotel in Clermont Ferrand, was het vanmorgen opstappen en in de richting rijden van Saint Pereuse.
Deze meeting is eigenlijk op zich al een apart verhaal. Ongeveer twee jaar geleden liep ik, Dirk met mijn hondje Chico te wandelen in het park, toen ik kort daarna werd aangesproken door een aller aardigste dame. Zij was in het bezit van een hond, een Vubara. Tijdens de wandeling kwamen wij op het gesprek vakantie in Frankrijk. Ik vertelde dat ik daar had rond gereden op mijn motor, onder andere in de omgeving van Chateau Chinon. Oooooh….zei de buuf, dat is toevallig, ik heb daar mijn zomerhuisje staan. Ik verblijf daar vanaf 1 april tot eind oktober. Het is daar geweldig vertroeven. Mocht je nog een keer in de buurt zijn, dan ben je van harte welkom…….
Dat was nu dan zo’n twee jaar geleden. Omdat wij ons in een datum hadden vergist, besloten wij om een plekje tezoeken in de omgeving van Chateau Chinon. Onze gedachte ging dan uit naar buurvrouw Patricia……..maar, zou ze nog wel weten wie ik was. De telefoon gepakt en contact gezocht met La Pommeree, het landhuis van Patricia. Nadat de telefoon enkele keren was over gegaan, klonk er aan de andere kant van de lijn een dames stem:”Bonjour, madame Patricia….uh he hallo, hier met Dirk, Dirk de Jong uit Maarssen…Oh met wie…ja met Dirk uit Maarssen…Ja, wacht even ik zit op een gezellig feestje….Veel geroezemoes op de achtergrond was waarneembaar….zou ze nog weten wie ik was…? Ja daar ben ik weer….je zei Dirk uit Maarssen…..Ja die ja, die met die mooie Mechelse Herder….Oooh, ja…..het eurootje viel…..he hallo, wat leuk dat je belt, vertel…..Uh nou, we zitten in de buurt en dachten we rijden effe bij je langs….Oh jongens geweldig. Dat vind ik ontzettend leuk…wanneer en hoe laat komen jullie ?
We maakten een afspraak voor de volgende dag om 15.00 uur. De rit vanaf Clermont Ferrand verliep vlekkeloos. De motoren brulden onder ons lichaam en het was een redelijk aangename temperatuur om te rijden. Bij een plaatsje, niet ver van onze eindbestemming, besloten we even bij Le Clerc te gaan tanken. We hadden ruim 245 km gereden en 11 liter brandstof verbruikt. Bij LeClerc haalden we ook nog de nodige frisdrank. Buiten gekomen kwamen 4 motorrijders eveneens het terrein op gereden. Het bleken Hollanders te zijn met, uh hoe zullen wij die apparaten noemen…oh ja Honda’s. Er volgde een leuk gesprek. De mannen kamen uit Brabant en waren onderweg naar een jaarlijks treffen. Van hun orthodoxe voertuigen hebben we nog foto’s kunnen maken.
Daarna was het recht toe recht aan naar het buiten verblijf van Patricia “De Buurvrouw”. Bij het opdraaien van de provinciale weg, herkende ik de weg situatie van enige jaren geleden. Ik was toen met Natacha M op zoek naar een kasteel in die omgeving. De weg was nog steeds slecht en het kasteel is nog steeds in privé handen. Het was leuk om nu te weten dat aan die weg dus je “Buuf” verblijft. Soms is de wereld maar heel klein.
Bij het benaderen van het domein La Pommeree, duurde het niet lang of we werden hartelijk onthaald door Patricia en haar zus. Het was ontzettend leuk om elkaar te ontmoeten. De motoren konden worden gestald op het binnen terrein. Wat een leuke woning …en wat een stuk grond zeg. Het zag er fantastisch uit. We kregen direct een koude versnapering aangeboden en de gesprekken die volgden waren gezellig. De zus van Patricia komt uit Loenen. Terwijl zij in gesprek ws met Eljos bleek ineens dat Eljos zo’n 28 jaar geleden bij haar man in haar huidige woning had gewerkt. Er moesten oude stenen worden gebikt om deze te kunnen her gebruiken.
Helaas was het buiten huisje verhuurd en waren er geen sanitaire mogelijk heden ter plaatse. Maar vlak naast de Pommeree was een camping gelegen. Deze was in Engelse handen. Patricia bracht ons even naar de camping. En….ja hoor ….Eljos zag zijn favoriete eten staan: Fish en Chips…en ja, als je iets lekker vind, dan bestel je het toch 2 keer !!!! Ja Eljos liet de kok niet met rust en liet nog een bord Fish en Chips aan rukken. Een ieder stond versteld…ook ik.
Het is een leuke camping even eens voorzien van een zwembad en kantine.
Vervolgens namen we afscheid van de “Buuf”. Zij vond het zo gezellig dat wij voor morgenavond, zaterdag, werden uitgenodigd op de Pommeree voor een BBQ.
Daar gaan wij zeker gebruik van maken.
Nou dit was het dan weer voor vandaag…we zien wolken in de lucht en zijn bang dat ook wij nu regen gaan krijgen…..
´holnapig´

  • 07 September 2013 - 00:27

    Chris En Ans:

    hallo jongens wat een leuk verslag weer. Jammer alweer op weg naar huis, zo snel gaat het dan. Maar nog een goede week te gaan toch? Dus geniet ervan, en neem nog even jullie rust. Lieve groetjes van hier.

  • 07 September 2013 - 10:37

    Marga :

    hoi
    na alles nog eens te hebben door gelezen kan ik niet anders zeggen dat jullie een geweldige reis hebben wat een mooie foto's ,maak er nog een fijne reis van en kom heelhuids thuis groetjes Marga Defoer

  • 07 September 2013 - 12:49

    Michel:

    he Mannen,

    Alle verslagen gelezen en leuk om bij te houden waar jullie zijn. Fish en Chips en Bier, ziet er lekker uit. Als ik ga kamperen ziet het er veel drukker uit! (zal wel door het hoogseizoen komen :-))

    Nog veel plezier, mooie ritten en doe voorzichtig!

  • 08 September 2013 - 12:57

    Ivonne:

    Hallo jongens,

    Eerst jullie paar laatste verslagen gelezen, ik liep wat achter, dat komt als je zelf net terug bent van vakantie en dan begint het gewone leven weer dus van alles te doen.
    Prachtige foto's en verslagen een genot om te lezen.
    Eljos, nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.
    Hoop dat het weer goed blijft voor jullie en nog een paar mooie laatste dagen.

    Groetjes Ivonne

  • 08 September 2013 - 19:46

    Patricia:

    Hallo heren,
    Het was een waar genoegen om jullie te ontvangen in mijn huis. Miin zus en ik hebben genoten van jullie verhalen tijdens de maaltijd. Het was een zeer geanimeerde avond. We wensen jullie nog enige dagen mooi weer. Reis voorzichtig terug naar Nederland met die mooie maar zware motoren!
    Groetjes,
    Patricia en Marja

  • 08 September 2013 - 21:38

    Ibolya:


    Wat een leuk verhaal!En een goede terugreis....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

DJ

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 29497

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 04 Juli 2014

Camperen in Frankrijk

24 Augustus 2013 - 12 September 2013

Derde Franse Tour

03 September 2011 - 14 September 2011

Tweede reis

21 Augustus 2010 - 09 September 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: