30-08--2013, 8e reisverslag. Lac du Vaissiere - Reisverslag uit Pierrefitte-sur-Loire, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 30-08--2013, 8e reisverslag. Lac du Vaissiere - Reisverslag uit Pierrefitte-sur-Loire, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

30-08--2013, 8e reisverslag. Lac du Vaissiere

Door: DJ & EvL

Blijf op de hoogte en volg DJ

31 Augustus 2013 | Frankrijk, Pierrefitte-sur-Loire

31 augustus 2013 8e reisverslag.
Allo, hello en goede morgen vrienden,
Vanochtend was het dan eindelijk zover, we zijn met de motoren naar het Lac du Vaissiere gereden. Dirk is daar enkele jaren geleden ook een keer geweest en bleef er maar over aan de gang van hoe mooi alles daar wel niet was. Vanaf ons vertrek vanuit Nederland met een bak regen, tot het droog worden in Noord Frankrijk is het nu iedere dag steeds zonniger en warmer geworden. In het Lac du Vaissiere wilden we dus heel graag gaan zwemmen en dus hadden we onze zwemspullen ook meegenomen. Bij het meer aangekomen, hebben we een lekker rustig soort van privé plekje opgezocht om ongestoord van de natuur te genieten. Net op het moment dat wij ons in onze zwemkostuums gehesen hadden, kwam er een lieftallige Franse schone aan die een beetje vreemd naar ons stond te kijken. In ons beste Frans vroegen wij haar of zij een foto van ons wilde maken omdat wij die op de site Kasteelzicht wilden plaatsen. Nou, na onze franse woorden met hand- en voetgebaren te hebben verduidelijkt stemde zij toe.
Na een lekker tijdje rondgedobberd te hebben, werd het tijd om weer naar het restaurant van Edit en Noud terug te gaan om te checken of de kookkunsten van Edit nog niet hun kracht verloren hadden. Nou, dat bleek prima in orde want zij toverde voor ons een uitgebreide Indische maaltijd op tafel. Het leek wel of het eten in toverpannen en schalen zat of zo, want met ons vieren kregen wij het niet op. En dat terwijl wij vandaag flink gevast hadden! Edit en Noud zijn super gezellige mensen voor wie niets te veel is. Hoewel zij officieel 2 jaar geleden met hun hotel / restaurant gestopt zijn, blijken zij steeds bereid om je een kamer in hun hotel aan te bieden of je te verwennen met een uitmuntende maaltijd. Deze avond zijn we daar gebleven tot 20.15 uur om er zeker van te zijn dat het hek van onze camping nog open zou zijn en we geen gezeur zouden krijgen met die rare oude fransoos! Toch was het al schemerig toen wij de smalle en bochtige paden door de bossen aflegden. Omdat we al zo geoefend zijn, hadden we er flink de sokken in. We hielden wel rekening met het rijkelijk op de weg liggende losse split. Waar we echter geen rekening mee hadden gehouden, was een kalf dat midden op de weg stond net op het moment dat wij de bocht om gereden kwamen. Wij schrokken hevig van dat dier maar het jonge koebeest schrok kennelijk nog meer van ons want hij (of zij, dat weet ik niet) begon wild te springen. Hierdoor lukte het ons wel om zonder kleerscheuren erlangs te komen. De schrik zat er bij ons wel een beetje in waardoor wij het laatste stuk niet boven de 160 km/uur zijn geweest.
Terug op de camping bleken al onze spullen er nog te staan en hebben we nog een lekker biertje en wijntje (tegen de schrik??) gedronken. Na al deze alcohol hadden wij eindelijk genoeg moed verzameld om “onze” bloedmooie overbuurvrouw aan te spreken die wij al vanaf het begin goed hadden geobserveerd. Dirk gaf haar toen een 7.5 maar na het gesprekje werd dat al snel een 8.

• 02 September 2013 - 09:23

Ed:

Of was het verhaal anders en liep de bloedmooie vrouw op de weg waar jullie van schrokken en de stond op de camping de koe. Als je wat gedronken hebt weet je het soms niet meer.

• 02 September 2013 - 10:54

Renée:

Heren,
    wat een geluk dat er een mooie franse dame voorbij liep aan dat meertje, en dat ze eindelijk begreep wat jullie wilde, want anders had ik niet zo kunnen genieten van de mooie omgeving. Wat een uitzicht. hihi

Tja, er lopen wel eens koeien los in Frankrijk, daar moet je toch echt rekening mee houden. Dus probeer inderdaad de volgende keer niet de 160 te halen, is echt iets te veel. Ook op de binnenwegen in Frankrijk kan gecontroleerd worden, en dan ben je echt nat.
    Maar dat zou met de mankini niets uitmaken toch! ! ! ! !

goede reis verder.
    Groet Renée

• 02 September 2013 - 11:08

WoutdeWout:

Wat leuk dat jullie Henk D. vanuit Frankrijk per telegram hebben gefeliciteerd met zijn 40 jarig ambtsjubileum .... De foto die aan het water gemaakt is (door een vrouw ? ja, ja) en bij de felicitaties was gebruikt viel in goede aarde bij de meeste collega's, tijdens de koffie. Jullie weten hoe druk het kan zijn op maandagochtend zeker als er gratis gebak is ...
    Verder zijn jullie echte Hollanders. Regen is niet goed, zonneschijn mag niet. Niet zeuren maar doorrijden !
    Geniet ervan, voor je het weet zit je achter je bureau op de eerste verdieping al mijmerend naar buiten te kijken naar de striemende regen.

• 02 September 2013 - 11:29

Chris En Ans:

hallo daar .................ja wat zal ik zeggen, hele leuke foto die aan het water. Ene iedereen vind hem zo gaaf, ik heb hem uit geprint en in mijn tas. Laat hem werkelijk aan iedereen zien, zeggen ze zijn dat die 2 politie agenten................MMMMMm. Maar weten jullie zeker dat een dame deze foto heeft gemaakt?. Volgens mij is het daar een plek speciaal voor mannen!. Niks mis mee hoor, misschien komen jullie na de vakantie wel uit de kast. Wij kijken nergens meer raar van op, je weet het hé ....niets menselijks is ons vreemd ahahaha. Fijne tijd nog en geniet van de natuur, of van elkaar, of van een lekkere maaltijd, of van de koeien. Maar doe vooral voorzichtig....misschien iets minder hard rijden????. Is maar een goede raad hoor. groetjes.

• 02 September 2013 - 13:06

Raina:

Mannen, wat een prachtige verslagen en foto's. Ik moet even reageren op jullie zwemuitrusting.
    Dat ene nare plaatje kon ik maar niet uit mijn hoofd krijgen nadat wij deze op Google afbeeldingen hadden bekeken. Dirk wilde het ook maar niet uit mijn hoofd halen omdat hij er steeds op terug kwam.

Nu (tot mijn grote schrik) hebben jullie zo'n zelfde zwemoutfit weten te bemachtigen en er vervolgens een foto van laten maken. Mijn hart sloeg (over de 200 p/m) op hol, mijn hersens kunnen wederom deze afbeelding niet wissen en mijn beeld van jullie is ernstig gewijzigd.

Je kan het lezen zoals je wilt, positief of negatief...
    Ik bedoel het positief, omdat jullie je grote praatjes waar hebben gemaakt. Bere trots op jullie!
    Geniet van jullie prachtige reis en ik lees jullie verslagen met plezier. Geniet van de zon, en zorg dat jullie genoeg omdraaien en je zwemoutfit een beetje bijstellen hier en daar anders heb je van die witte strepen op je rug en borst. ;-)
    Liefs Reen

• 02 September 2013 - 16:24

Gerda:

Ja zo zie je maar weer,dat je mannen van boven de 50 eigenlijk niet meer zonder begeleiding op pad kunt sturen. Ze gaan hallucineren en denken,dat ze nog jonge bosgoden zijn.En dat terwijl ze thuis nog zoveel moois hebben ha,ha. Ik weet zeker als de meiden de foto's zien zullen zeggen "ma hier horen wij niet!!!!!!!!! bij.
    Geniet ervan en doe het een beetje rustig aan!!

• 03 September 2013 - 15:08

Martin W:

Ziet er goed mannen!!!!!

Veel plezier nog samen.........

• 03 September 2013 - 15:10

Charmaine:

OMFG pa-happppppp this is to must information!!!!!! En ma: Hier hoor ik zeker niet bij!!! Whahhaahahhaahahahahahhahahahahahaha.
    Nee hoor jullie hebben het naar jullie zin en dat is het belangrijkste!!! Leuke verslagen!
    Geniet er nog lekker van!!!!
    Groetjes uit Drenthe