02-09-2013, 10e reisverslag, Venders - Reisverslag uit Vendres, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu 02-09-2013, 10e reisverslag, Venders - Reisverslag uit Vendres, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

02-09-2013, 10e reisverslag, Venders

Door: DJ & EvL

Blijf op de hoogte en volg DJ

02 September 2013 | Frankrijk, Vendres

Reisverslag 10 Vendres nabij Agde.

Vanmorgen was het vroeg wakker worden. Ik, Dirk was gisteren na de inspannende motorreis even op geraakt en speelde de blessure een belangrijke rol. Terwijl mijn compagnon het reisverslag van die dag zat te tikken, lag ik al in coma en genoot van de heerlijke nachtrust. Daar tegen over was ik natuurlijk zoals altijd weer vroeg wakker om het reisverslag voor jullie op tijd te posten, terwijl mijn maatje zich nog even omdraaide. Nog even wat leuke foto’s gezocht en verzonden.
Al snel kwam de “koperen ploert” weer te voorschijn. Het zou weer een warme dag worden. Dus maar even voortgang gemaakt. Bovendien stond een jonge, aantrekkelijke jong maar dame van net in de zestig te trappelen van ongeduld om onze kamer te restaureren. Dan maar naar het ontbijt. ……maar wat is dat ? We hadden de keuze uit een…… croissant of een…. croissant of….een cake…vruchtjes op sap en een glaasje jus d’orange. Oh ja…er stond ook nog een oude pot koffie , kennelijk van de nachtportier. Maar niets is voor ons te veel na zo’n geweldige dag daarvoor.
Dan maar op weg…….maar uh…waar zijn ook alweer die verrekte handige sleutels om je “fiets” te starten…..Effe zoeken. Nee, niet in de motorjas. Misschien in een van de laarzen….uh nee, ook niet. Uh misschien in het contact laten zitten…..nee ook niet. Langzaam begint de interne temperatuur op te lopen. Ik ben ze gisteren toch niet verloren bij de Mac he..? Nog een keertje zoeken……en ja hoor, een zucht van verlichting, gevonden. De sleutels waren tijdens een , laten we voorzichtig zeggen, een paniek reactie van mijn compaan tijdens het openen van zijn koffer een dag daarvoor, bij het ontdekken van een gesmolten kuipje boter over zijn regenjas, door mij in een handtasje gedaan met scheerspullen.
Eindelijk op weg. De reis verliep vlot en moeiteloos. De temperatuur steeg ook moeiteloos. Al snel was de grens van 30 graden overschreden. Bij de beoogde camping aangekomen was het inmiddels 12.30 uur geworden. En wat denk je wat…….ja hoor gesloten tot 14.00 uur. Wij waren niet de enige belangstellenden. Al snel verscheen de ene na de andere camper nabij de ingang. Dit leidde zelfs tot een korte file voor de ingang. Toen wij echter een rondje over de camping hadden gelopen en er achter kwamen dat het strand op 15 minuten afstand lag van deze camping, besloten wij het verder op te zoeken. Een aardige dame van Nederlandse afkomst vertelde over de camping in Vendres. Dus maar weer opgestapt en ondanks de hitte nog eens 30 km verder gereden.
Deze camping is prettig gelegen en ligt aan het strand. Wil je geen gebruik maken van het strand dan kan je ook een geweldig zwembad betreden met giga glijbanen. Het ziet er redelijk verzorgd uit met riante plaatsen. Voor 10 euro per persoon mag je een nachtje verblijven. Hierop hebben wij de tent opgezet nabij de toegang tot het strand. Het mooie zandstrand en het heldere zeewater van de Middellandse Zee gaven ons echt het gevoel van een heerlijke vakantie. Gewapend met koele blikjes bier en fris en onze fantastische luie stoelen, hebben wij het lang tot zonsondergang op het strand doen verblijven.
Terug bij te tent wachtte ons een aardige verrassing. We hadden visite !!!! Nou niet dat we daar op zaten te wachten, maar we werden er mee opgescheept. Wij hadden onze tent op een meter afstand neer gezet bij een reusachtig mierennest. Duizenden en nog eens duizenden mieren marcheerden als een waar leger over de steppen van de camping. Er was heel duidelijk een heel spoor te zien. Gelukkig niet in de richting van onze tent. Daarnaast werden wij geconfronteerd met een aanval van zeer veel en zeer lastig uit te roeien stel muggen. Ze streken met tientallen te gelijkertijd op je benen, armen en hoofd. Deet bracht uitkomst maar we moesten, ondanks nog de heerlijke temperatuur, dik in de kleding hijsen. Het werd laat en uiteindelijk stil op de camping toen wij gingen slapen.
De komende dagen zullen door ons met rust, genieten van het heerlijke strand en zeewater worden door gebracht. Wij hebben dan ook weinig nieuws te melden. Donderdag pakken we de draad weer op en komen dan langzaam maar zeker weer in Noordelijke richting. Clermont Ferrand staat dan op het menu. De rit zal gaan via de hoogste brug van europa bij Millau.
Nogmaals een ieder bedankt voor de leuke reacties op ons reisavontuur. Het is voor ons leuk om de reacties te lezen. Groeten uit het warme zuiden…….DJ & EvL.

• 03 September 2013 - 20:35

Dees:

Hi neef, lekker genieten hoor! Xxx

• 03 September 2013 - 20:37

Trudi Van Leusden:

I zal aan jullie denken op het strand terwijl ik moet tot en met kwart voor vijf lesgeven! Not really green with envy...

Trudi

• 03 September 2013 - 21:18

Ed:

Nou mannen' zo te lezen gaat het goed met jullie. Dit lijkt een beetje op werken wat jullie normaal thuis doen. Niets veranderd dus. Ik hoop dat jullie het een beetje uit kunnen houden. Houdt vol. Nog een paar dagen dan is de ellende weer voorbij :-)
    Groet Ed.

• 03 September 2013 - 21:46

Renée:

he hoi,
    wat een verhaal weer. Je hebt in ieder geval goed je best gedaan en een hoop verteld. Is weer heerlijk om te lezen.
    Die muggen zijn inderdaad niet zo lekker hè. Lek geprikt worden, en mieren zijn ook niet vriendjes die je in je slaapzak wilt voelen. die kunnen dan ook bijten.
    Maar nu lekker ff genieten van het strand, de zon, de zee en uitrusten van de rit en jullie voorbereiden op de terugreis.
    Groetjes van Renée

• 03 September 2013 - 23:56

Chris En Ans:

hey boys fijn dat alles goed gaat op wat kleine dingetjes na. Maar geniet lekker van de zon zee en het strand. Rust vooral goed uit, is ook heel belangrijk. En dan op naar ...DE BRUG... in Milau. deze week nog het filmpje gekeken met mijn zwager [broer van Chris]. Deze gaat zaterdag onder de brug door naar Spanje, hij durft er niet meer over te gaan. Heeft hoogtevrees en na 3x gaat hij er nu onder door. Dus zien jullie een witte seat altea xl met nederlands kenteken zwaai effe. Verder heel veel rust en plezier gewenst groetjes van hier.

• 03 September 2013 - 23:57

Marja Van Tellingen:

Bonjour,
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben in het Franse land.
    Nog enkele tips: Mocht je nog bij Millau willen/moeten overnachten kan ik jullie camping Larribal aanbevelen (goedkoop, prima sanitair, zwembad, aan de rivier de Tarn, loopafstand van de stad). Bovendien is die brug nog indrukwekkender als je er ONDER door rijdt (er is ook een geweldig info-centrum over de bouw en dergelijke). En als je er dan toch bent, leuk dorpje PEYRE dat tegen de bergflank gebouwd is (moet je te voet "bestijgen") vanwaar prachtig zicht op rivier en overkoepelende brug.
    Ik wens jullie nog veel mooie, niet te warme kilometers op de motor en verfrissende nachten zonder prikkende beestjes.
    Au revoir,
    Marja

• 04 September 2013 - 10:14

Ivonne En Jos:

Hallo jongens ,
    Wat een leuke verhalen echt om van te genieten vooral als je leesvoer op is toch te weinig boekjes meegenomen naar rhodos, eljos het is hier echt heerlijk jammer dat we morgen avond om acht uur al weer gaan vliegen, maar er is een tijd van komen en een tijd gaan.
    Jullie hebben nog ruim een week dus genieten.
    We gaan snel naar het zwembad want ik begin te smelten op ons balkon.
    We wachten jullie volgend bericht af.
    Groetjes van jos en ivonne uit rhodos

• 04 September 2013 - 19:33

Ibolya:

Nou klinkt prima.Geniet ze van het mooie weer!

• 05 September 2013 - 09:27

Jan:

Mooi om te horen dat jullie genieten van het mooie weer en Frankrijk, maar ik hoor ook wel dat op vakantie gaan in Frankrijk je dat wel moet doen met de Franse slag anders is het niet leuk meer.

O ja nog een laatste opwekkende mededeling: niet alleen in Frankrijk is het mooi weer ook in ons eigen kikkerlandje heeft de zomer er nog geen genoeg van, tot aan het weekend droog en temperaturen van 25 tot 30!!! graden

Geniet van alles................. maar met mate, rij voorzichtig en kom weer heel thuis.