Arromanches 25-08-2013 2e reisdag - Reisverslag uit Courseulles-sur-Mer, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu Arromanches 25-08-2013 2e reisdag - Reisverslag uit Courseulles-sur-Mer, Frankrijk van DJ Jong - WaarBenJij.nu

Arromanches 25-08-2013 2e reisdag

Door: DJ & EvL

Blijf op de hoogte en volg DJ

26 Augustus 2013 | Frankrijk, Courseulles-sur-Mer

Zondag 25-08-2013
Vanochtend met een goed gevulde maag, het resultaat van een uitstekend ontbijt in de Abdij, op weg gegaan richting Arromanches les Bain. Het weer liet ons ook vandaag in de steek en we hebben het deze dagweer niet droog gehouden. Halverwege de rit kregen wij opeens een ontzettende zin in een bakkie troost en dus maar even op zoek gegaan naar een cafeetje of iets dergelijks. Dat klinkt makkelijk maar wij als doorgewinterde speurders zijn er echter niet in geslaagd om een plekkie te vinden. Een mooi land Frankrijk maar alleen jammer dat er zoveel Fransen wonen. Die rare lui gooien allemaal hun tent dicht tussen pakweg 11.00 en 16.00 uur. Geen koffie voor ons dus! Eenmaal op de camping hebben wij wel in een recordtijd de tent opgezet en gelijk maar even een paar extra haringen de grond in getimmerd vanwege de flinke wind. Gelukkig hebben wij een hamer van een van de Nederlandse buren hier kunnen lenen want die zijn we dus net wel even vergeten. In de avond nog even naar het strand gelopen waar Dirk snel even zijn gesponsorde man-kini aan wilde trekken om een frisse duik te nemen maar omdat hij steeds in de gaten werd gehouden door enkele goedogende dames, heeft Dirk daar voor nu nog maar even vanaf gezien. Toch een beetje schaamte?? Nee het was toch de frisse wind die hem ervan weerhield. Vervolgens maar even doorgelopen naar het dorp voor een over heerlijke warme hap. Steak en frites stonden op het menu.
Vervolgens nog een speurtocht gehouden naar een supermarktje, maar helaas was dicht of te ver om aan te lopen. De avond hebben we dan ook afgesloten met een heerlijk fris glaasje water…………ot moarn.

• 26 Augustus 2013 - 19:31

Mart En Main:

Klinkt allemaal goed hoor...... alleen beetje jammer van die hamer. ... Wij hebben er 4 hamers in de caravan dus zal de volgende wel eentje aan je geven Whahaha. Nou wij staan nu ook helemaal uitgestald en hebben stralend mooi weer!!!!!!!!!!!! We zitten nu aan een Japans gevechtsbier en de sushi dus vermaken ons prima. Jullie ook nog veel plezier!!!!! Xxxx

• 26 Augustus 2013 - 19:48

Ed:

He mannen,

Ik zie dat hier de doorgewinterde motorrijders van zich laten horen. Rijden door weer en wind. Niet stoppen voor eten of drinken hahahahahahah en de winkels met het vele lekkers gewoon voorbij rijden. Proest whahahaha. Niet uit het veld te slaan en gewoon na een biertje en een koekje met volle buik en blaas in de tent en slapie doen. Ach en wat is een hamer. Met een beetje geweld en kracht druk je toch gewoon met de hand een haring in de grond. Ik zie dat jullie genieten. Hou dat vol want er komen zeker nog mooie leuken en memorabele dagen.
    Groet Wij

• 26 Augustus 2013 - 22:54

Renée:

zozo,
    dat is me een avontuur, zonder hamer onderweg. hihi haringen moeten de grond in en dus helaas geen haringen eten.
    och jullie zitten niet voor 1 gat gevangen, alhoewel.....
    Jammer dat de mankini nog ff in het koffertje moet blijven. Misschien in Agde, daar zal het qua weerstemperatuur iets warmer zijn.
    lekker genieten onderweg,
    Groet Renée

• 26 Augustus 2013 - 23:50

Gerda:

Wel een beetje jammer,dat ik in het verslag moet lezen van de hamer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Durfde je het niet te vertellen aan de telefoon? ha.ha.
    Geniet ervan met hopelijk lekker weer gr.

• 27 Augustus 2013 - 10:59

Chris En Ans:

Hey heren wat leuk om jullie verslag iedere avond te lezen. Volgens mij hebben jullie het aardig naar de zin. Nu nog even iets mooier weer, en alles is perfect. Nou ja op de hamer na dan hé, maar ik zeg niets is al voldoende gedaan ahaha.
    Het ziet er leuk uit allemaal mooie Abdij, mooie tent en mooie motoren.
    Alleen snap ik de fles wijn niet, bij het bakken van eieren, of was dit niet jullie ontbijt?
    Nou wij volgen jullie tot thuiskomst, en dat is voor jullie nog heel lekker lang genieten.
    Doe voorzichtig en lekker veel foto,s vinden wij leuk!!
    Lieve groetjes van hier.

• 27 Augustus 2013 - 17:12

Ivonne:

Hallo snuf en snuitje
    Leuk jullie reisverslag doe voorzichtig en blijf jullie volgen uit het warme en mooie rhodos .
    Je zusje en zwager jos en ivonne

• 02 September 2013 - 21:31

Ibolya:

Kom er net achter dat jullie volop aan het schrijven zijn, maar dat het in mijn spam box terecht gekomen is. Vanaf nu volg ik jullie hoor. Fijne reis!